تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتیورزش

افزایش توانایی مغز با ورزش

ورزش چگونه توانایی مغز را افزایش می دهد؟

قبل از اینکه بخواهید مقاله ای را ارائه دهید، چند دقیقه ورزش کنید.

بر اساس پژوهشی که در دانشگاه میشیگان انجام شده است، ۲۰ دقیقه تا یک ساعت ورزش قبل از یک فعالیت ذهنی باعث می شود اطلاعات مهم را بهتر به یاد آورید.

اطلاعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد هرچقدر فعالیت های فیزیکیتان بیشتر شود، حافظه طولانی مدتتان بهتر می شود.

برای این که مشخص شود یک جلسه ورزشی چگونه بر روی یادگیری و حافظه در روز تاثیر می گذارد، یک گروه تحقیقی به ۹۲ فرد بالغ لیستی از ارتباط کلمات را برای حفظ کردن دادند. بعد از ۱۲ ساعت، افراد شرکت کننده در آزمایش تست شدند تا مشخص شود چه تعداد از ارتباط کلمات را از صبح به یاد می آورند.

اگر کل روز را نشسته باشید یا کل روز را فعال بوده باشید، هیچ تفاوتی نداشت. اما افرادی که یک ساعت قبل از تست ورزش کرده بودند، عملکرد بهتری داشتند، بدون درنظر گرفتن سنشان.

حتی یک پیاده روی ساده در اطراف خانه می تواند حافظه را بهبود بخشد.

براساس تحقیقات قبلی، ورزش می تواند در دسترس بودن انتقال دهنده عصبی نوریپنفرین در ناحیه مغزی که برای حافظه طولانی مدت ضروری است را افزایش دهد. اما تمام جلسات عرق زا حافظه را بهبود نمی بخشند.

افرادی که یک یا دو ساعت بعد از یادگیری اطلاعات جدید ورزش کرده اند، ۱۰ تا ۱۱ ساعت قبل از تست، در واقع عملکرد بدتری نسبت به سایر افراد آزمایش داشتند.

در مورد ورزش کردن بعد از یادگیری مطلب جدید، موردی وجود دارد که یادگیری آن را سخت می کند. محققان دلیل آن را نمی دانند ولی یک ایده وجود دارد. ساده ترین توضیح آن این است که ورزش مغز را تحریک می کند. اگر بعد از یادگیری ورزش نکنید باعث می شود آن اطلاعات مستحکم شوند و سپس ذخیره شوند.

این تحریک مغزی (ورزش) را زمانی به مغز خود دهید که نیاز دارید چیزی را به یاد آورید. این امر می تواند نشان دهد که ورزش می تواند یک دارو باشد.

منبع:فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *