تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتینکته های تغذیه ای

لاغری آسان با نوشیدن آب خنک

دکترمظهری متخصص تغذیه با اشاره به داشتن تناسب اندام در میانسالی اظهار داشت: در میانسالی به دلیل اینکه فعالیت‌های افراد به صورت یک جا کاهش می‌یابد.
سبب بروز چاقی مفرط می‌شود که برای رهایی از این معضل و داشتن تناسب اندام مناسب باید نوشیدن آب به مقدار کافی فراموش نشود زیرا این آب سیری کاذب آورده و از خوردن بیش از حد غذا جلوگیری می‌کند.
در حدود ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه برای جلوگیری از افزایش وزن مناسب بوده و این فعالیت می‌تواند نرمش صبحگاهی‌، انجام کارهای روزمره و پیاده روی تند در سطح صاف باشد که این امر موجب آب شدن چربی‌های بدن و در نتیجه تناسب اندام می‌شود.
این متخصص با بیان اینکه تغذیه سالم در داشتن تناسب اندام بسیار موثر است، افزود: افراد میانسال تا حد ممکن از خوردن غذاهای چرب و فست‌فود جدا پرهیز کرده و مواد غذایی ویتامین دار و همچنین دارای املاح غنی از آهن و کلسیم مثل اسفناج و انواع سبزیجات را جایگزین غذاهای مضر کنند.
انجام وزرش‌های کوهنوردی و شنا به خصوص اگر به صورت گروهی و جمعی باشد برای آب شدن چربی‌ها و آماده سازی عضلات بسیار موثر است و به طور کلی انجام ورزش‌های هوازی هم به لاغر شدن و رسیدن به اندام مناسب مفید است.


برای تناسب اندام در دوران میانسالی باید مصرف نمک را قطع کرده و سعی در نوشیدن آن خنک کنید، زیرا خنکی آب باعث ایجاد حرارت و افزایش سوخت و ساز بدن برای رسیدن به دمای۳۷ درجه می‌شود و به ترتیب سبب لاغری فرد مصرف کننده خواهد شد.
وی در پایان گفت: برای کاهش وزن باید از خوردن تنقلاتی که حاوی کالری بسیار زیاد، چربی و شکر است پرهیز کرده و به جای آن کربوهیدرات و مواد گلیکوژن مصرف کرد تا از چاقی مفرط بدن جلوگیری شود.

منبع: تا سلامتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *