تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

برای شروع تمرینات اینگونه به خودتان انگیزه بدهید

یک مربی با تجربه ۵ سوالی را مطرح می کند که همه چیز را تغییر می دهد.

جست و جوی درد

آلن کسی است که او را از سال ۱۹۹۹ می شناسم و با هم ۶ کتاب نوشته ایم. در این مدت، به یاد نمی آورم که از او درباره انگیزه پرسیده باشم. همیشه فکر می کردم که مشتری های باشگاه آماده هستند که ورزش کنند. پس چرا باید به آلن هزینه پرداخت کنند که به آنها تمرین بدهد؟

اما جواب این سوال چندان هم ساده نیست.

اغلب افراد به شما نمی گویند که برای چه می خواهند خوش فرم شوند. گاهی حتی خود را نمی شناسند، باید دلیل واقعی آنها را کشف کنیم.

معمولا روند آن این گونه است: یک مشتری وارد می شود، به باشگاه نگاهی می کند و سپس با مربی می نشیند. مربی از او می پرسد چرا می خواهد آنجا تمرین کند؟

معمولا جواب کوتاه است: “می خواهم وزن کم کنم یا خوش هیکل شوم”.

آنچه که اهمیت دارد این است که چرا علت آن برایشان مهم است.

اگر آنها چندین بار سعی کرده اند خوش فرم شوند – که اغلب هم همینطور است – چرا این بار متفاوت است؟ و هنگامی که وزن کم کنند چه اتفاقی می افتد؟ چه چیزی تغییر می کند؟

باید چند لایه عمیق تر شوید. اگر آن سوال به مشتری انگیزه ندهد، این سوال حتما انگیزه می دهد: “اگر این اتفاق نیافتد چه می شود؟ عواقب خوش فرم نشدن چیست؟”

ممکن است بگوید: “همسرش به او خیانت می کند” چیزی که تا آن لحظه آن را نپذیرفته. “به همین خاطر می تواند ۶ صبح ست های سختی بزند، در حالی که می توانست خوابیده باشد”.

سوالات سخت، جواب های صادقانه

یکی از مشتریان می گوید: ” تا ۳۰ سالگی به طور مرتب تمرین می کردم، اما هیچ وقت از تمرین کردن لذت نمی بردم. همیشه تمرین کاریی بود که باید انجام می دادم، نه کاریی که می خواستم انجام دهم”.

یکی از مواردی که باعث خسته شدن می شود، گزینه های ورزشی محدود است.

به سوال اصلی برگردیم: “چگونه او برای انجام کاریی انگیزه پیدا کند که اساسا آن را ضروری می داند اما علاقه ای به آن ندارد”.

سوال ۱: چرا او می خواهد تمرین کند؟

جواب این سوال خیلی آسان است: “هدفم خوش فرم شدن است. و می خواهم این شکم قلمبه را آب کنم”.

سوال ۲: چرا این موضوع مهم است؟

جواب این سوال کمی پیچیده است.

” جواب آن مشخص است، مشکلاتی برایم پیش آمده که به دلیل افزایش وزن است، کشیدگی های متداول در مچ پا و التهاب پلانتر”.

سوال ۳: چرا نه؟

یکی از جواب ها این می تواند باشد: ” می خواهم در مصاحبه شغلی شرکت کنم. مشکلی با اعتماد بنفس خود، یا توانایی یادگیری، یا هر چیز مشابهی مثل آن ندارم. اما تاثیری که بر روی بیننده با ورود خود به دفتر دارم می خواهم بهتر از چیزی باشد که اکنون است”.

سوال ۴: اگر خوش فرم نشوید چه اتفاقی می افتد؟

” تناسب اندام می تواند تاثیر خوبی در به اختیار گرفتن کفالت فرزند داشته باشد. و انرژی که از تناسب اندام بدست می آید می تواند در امور والدین به آنها کمک کند”.

” می توانید برای جنس مخالف جذاب باشید یا برعکس”.

سوال ۵: اگر متناسب شوید چه اتفاقی می افتد؟ زندگیتان چه تفاوتی می کند؟

“دوست دارم که نسبت به سن خود جوان تر به نظر برسم، چون باعث می شود باهوش تر نیز به نظر برسم. منصفانه باشد یا خیر، افراد جذاب همواره تصور بهتری در موردشان می شود و نسبت به کسانی با شرایط مشابه وضعیت بهتری دارند”.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *