داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

طب سنتی و پیشگیری از اختلالات پروستات

پروستات اولین سرطلان شایع در مردان محسوب می شود.50درصد مردان بالاتر 60سال از این اختلالات رنج می برند.

رعایت تعادل و الگوی غذایی مناسب، انتخاب های سالم و پیشگیری از اضافه وزن و چاقی و نیز مصرف انواع سبزیجات در سلامتی و پیشگیری از اختلالات پروستات توصیه می گردد که مواردی از آن ها عبارتند از:

روغن بذر کتان

برخی ترکیبات در درمان و پیشگیری از بزرگی پروستات مثمر ثمر واقع شده اند از جمله روغن بذر کتان 2قاشق غذاخوری در روز که اثرات ملینی دارد.

گوجه فرنگی

یکی از ترکیباتی که در پیشگیری از سرطان پروستات بسیار مورد توجه است گوجه فرنگی است. توصیه می شود حداقل روزی یک عدد مصرف شود.

پیشگیری از اختلالات پروستات در طب سنتی

مرکبات

مصرف کافی انواع مرکبات از جمله گریپ فروت، کیوی و .. نیز در پیشگیری و کاهش علائم بزرگی پروستات مفید می باشند.

ویتامین E و C

مصرف کافی انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین C و E نیز توصیه می شود. مغزها، تخمه آفتابگردان، بادام و جوانه گندم غنی از ویتامین E می باشند.

پیاز و سیر

مصرف سیر و پیاز سیستم ایمنی را تقویت می کنند و ضدالتهاب هستند افرادی که مرتب سیر و پیاز مصرف می کنند کمتر دچار اختلالات پروستات می شوند.

دانه کنجد

دریافت میزان کافی مواد معدنی به ویژه روی نیز در سلامت پروستات مفید می باشند. در این راستا یکی از مواد مغذی که مطرح می باشد دانه کنجد است. دانه کنجد غنی از روی می باشد.

امگا3

مطالعات نشان می دهد که کمبود اسیدهای چرب امگا3 می تواند منجر به اختلالات پروستات گردد.هم چنین امگا3 در ترکیباتی نظیر ماهی ها از جمله ماهی سالمون، دانه کتان، گردو و روغن کانولا به مقدار فراوان یافت می شود.

سویا

ایزوفلاوون های موجود در سویا نیز با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات در ارتباط است. همچنین مردانی که بیشتر سویا مصرف می کنند کمتر دچار بزرگی پروستات می شوند.

منبع: ماهنامه دنیای تغذیه/ شماره 165

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *