تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

پیشگیری از کاهش متابولیسم ناشی از افزایش سن

آیا زمانی را به خاطر می آورید که ۱۵ عدد ناگت مرغ، یک میلک شیک بزرگ و یک سیب زمینی سرخ شده ی بزرگ را نوش جان می کردید بدون اینکه وزن شما افزایش یابد؟ مادرتان به شما نگاهی می انداخت و می گفت ۳۰ سالت که بشه دیگه نمی تونی اینقد غذا بخوری. حق با او بود. لزوما ۳۰ سالگی نه، ولی با گذشت زمان متابولیسم شما کاهش می یابد و چربی ها، دور شکمتان جمع خواهند شد. با وجودیکه احتمالا اولین مرتبه ای که متوجه این چربی ها می شوید در سن ۳۰ سالگی است، اما بیشترین تغییرات در زمان یائسگی رخ می دهد. بدن شما در طول زندگی دچار تغییرات هورمونی می شود که این تغییرات، موجب کاهش متابولیسم شده و چربی سوزی تان را کندتر می کند.

تغییرات هورمونی در بدن بر روی ذخیره و یا از دست دادن چربی ها تاثیر می گذارد.

میزان متابولیسم بدن نیز به علت این تغییرات هورمونی به شدت کاهش می یابد.

woman-working-home-desk

شکی نیست که در سن ۳۰ و ۴۰ سالگی هورمون هایتان دستخوش تغییر خواهند شد، اما سبک زندگی شما بیشتر از هورمون ها موجب افزایش وزنتان می شوند. مصرف غذاهای آماده و فست فود و عدم تحرک، فاکتورهایی هستند که بر روی کاهش متابولیسم بدن شما تاثیر می گذارند.

پس از دوران یائسگی، میزان تمرین های خود را افزایش دهید.

از آنجا که بدن شما دیگر به اندازه ی قبل چربی نمی سوزاند، باید تحرک خود را افزایش دهید.

couple-working-out

مصرف غذاهای سالم بسیار اهمیت دارد.

بهتر است مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات را کنار گذاشته و در عوض غذاهای طبیعی چون میوه، سبزیجات و پروتئین های فاقد چربی استفاده کنید. این غذاها نه تنها سوخت بدنتان را تهیه می کنند، بلکه شما را به مدت طولانی سیر نگه می دارند و به شما انرژی می دهند.

blackened-chicken-avocado-cream-sauce

حتی اگر ژن های خوبی داشته باشید اما به میزان کافی ورزش نکنید و از غذاهای سالم بهره مند نشوید، در سن پایین دچار سستی و افول خواهید شد. بهترین روش این است که تحرک کافی داشته باشید، توده ی عضلانی خود را حفظ کنید و از رژیم غذایی سالم بهره مند شوید. اگر نکات بالا را رعایت کنید، روند این زوال رو به کاهش می گذارد.

منبع: برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *