تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزننکات سلامتی

ابتلای کودکان به بیماری چاقی با گوشی های هوشمند

تحقیقات جدید از تأثیر گوشی‌های هوشمند بر وزن کودکان پرده برداشته‌اند. به گفته‌ی محققین استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ریسک ابتلای کودکان به بیماری چاقی را تا 43 درصد افزایش می‌دهد. البته اگر کودکان در طول روز 5 ساعت یا بیشتر از این دستگاه‌ها استفاده کنند. با عطارباشی همراه باشید.

تأثیر گوشی‌های هوشمند بر وزن کودکان

به گزارش هلث‌دی نیوز، تحقیقات اخیر نشان داده است، استفاده‌ی بیش‌ازحد کودکان از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، ریسک ابتلای آن‌ها به بیماری چاقی را افزایش می‌دهد. این تحقیقات که پرده از تأثیر گوشی‌های هوشمند بر وزن کودکان برداشته است، به این موضوع اشاره می‌کند که افرادی که بیش از 5 ساعت در روز از تلفن همراه استفاده می‌کنند، بیشتر به استفاده از نوشیدنی‌های شیرین رغبت پیدا می‌کنند! البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که در راستای استفاده‌ی آن‌ها از گوشی‌های هوشمند، فعالیت فیزیکی نیز به حداقل می‌رسد.

درنتیجه این کودکان 43 درصد بیشتر از سایر کودکانی که گوشی‌های هوشمند یا تبلت ندارند به بیماری چاقی مبتلا می‌شوند.

اریکا کنی (Erica Kenney) محقق اصلی این مطالعه در این رابطه می‌گوید:

تأثیر گوشی‌های هوشمند بر وزن کودکان غیرقابل‌انکار است. والدین باید مراقب فرزندان خود و میزان استفاده‌ی آن‌ها از این دستگاه‌ها باشند. به‌خصوص اگر می‌بینند که فرزندشان در طول روز ساعت‌ها در حال استفاده از آن‌ها هستند. این چیزی است که باید نسبت به آن حساس بود و نگرانی نشان داد. به‌این‌علت که چنین اتفاقی ممکن است روی سلامت آن‌ها تأثیر منفی بگذارد.

خانم کنی و متصدیان دیگر این تحقیق دریافتند استفاده‌ی کودکان از این دستگاه‌ها به مدت طولانی، آن‌چنان هم غیرقابل‌تصور نیست و این روزها کودکان زیادی را می‌بینیم که با گوشی، تبلت و کامپیوتر روز خود را شب می‌کنند. یک نفر از هر پنج کودک آمریکایی حداقل 5 ساعت از روز را با استفاده از گوشی، تبلت یا کامپیوتر و یا پای بازی‌های کامپیوتری می‌گذراند. در مقایسه با این آمار، امروزه تنها 8 درصد از کودکان بیش از 5 ساعت در روز تلویزیون تماشا می‌کنند. با این اوصاف باید نتیجه گرفت کودکان در حال تغییر دادن سرگرمی‌های خود هستند.

منبع: اینفو سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *