آشپزیپیش غذا و دسرساندویج و پیتزاغذای رژیمی

طرز تهیه دست پیچ مرغ و سیب زمینی

مواد لازم دست پیچ مرغ و سیب زمینی

سینه مرغ:   200گرم
اسفناج:      50گرم
نان پیتا،تافتون یا لواش:  به میزان لازم
سیب زمینی:   2عدد
سس مایونز:  به میزان لازم
خیارشور: به میزان لازم
آبلیمو:  2قاشق چایخوری
برگ بو:   4عدد
زعفران:  به میزان لازم
کره:  به میزان لازم
زرشک:   به میزان لازم

طرز تهیه دست پیچ مرغ و سیب زمینی :

 ابتدا مرغ راشسته و با مقداری کره کمی تفت دهید(خیلی کم)سپس به آن مقداری آب،آبلیمو،برگ بو و نمک و فلفل اضافه کرده و آن را به خوبی بپزید.سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت ورقه ای که کمی ضخیم باشد خرد کنید.
داخل تابه مقداری کره ریخته و سیب زمینی ها را نمک زده و روی آن بچینید و کمی آب به آن اضافه کرده و با حرارت بسیار ملایم اجازه دهید سیب زمینی بپزد.زرشک را نیز شسته و با کمی آبلیمو و شکر سرخ کنید.
اسفناج را شسته و بخار پز کنید و با مقداری کره آن را سرخ کرده و کمی نمک و فلفل بزنید.نان را به صورت نواری برش دهید.روی هر نان با قلمو مقداری کره زده و بعد سس مایونز بریزید.
مرغ را بعد از پختن ریش ریش کرده و به آن زعفران دم شده بزنید و روی نان قرار داده و روی آن یک برگ سیب زمینی،مقداری اسفناج و کمی خیار شور و زرشک بریزید و دوباره کمی سس بزنید و آن را به صورت رولی ببندید.

نکات :

1)در صورت تمایل مقداری هویج رنده شده هم به مواد اضافه کنید.
2)میتوانید به جای سیب زمینی از آووکادو استفاده کنید.
3)در صورت تمایل به جای اسفناج از یک برگ کاهو استفاده کنید.

خواص زرشک :

به دلیل وجود ویتامین B فراوان در زرشک، این ماده غذایی می تواند در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی داشته باشد. یوسف نقیایی گفت: زرشک یک نوع میوه است و در گروه میوه جات قرار می گیرد. وی گفت: یکی از بهترین ترکیبات موجود در زرشک، ویتامین B فراوان است که در پیشگیری از سرماخوردگی نقش مهمی دارد. همچنین وجود اسیدهای عالی فراوان در این میوه که سبب مزه ترش آن می شوند می تواند در جذب آهن نقش بسزایی داشته باشد.
همچنین آهن موجود در زرشک قابل توجه است. از سایر ویتامین های موجود در این میوه می توان به ویتامین های گروه B به خصوص ویتامین B1 ,B2 اشاره کرد که ویتامین B1 یا تیامین می تواند عوارض عصبی و حتی پرخاشگری را بهبود بخشد.

منبع: آکاایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *