بهداشت بانوانسلامتینکات سلامتی

بهداشت بانوان 20 تا 30 ساله!

زمانی که در سنین 20 تا 30 سال هستید سبک زندگی درست و آزمایش‌های به موقع و مناسب می‌توانند به حفظ سلامتی شما کمک کنند. بهداشت زنان در سنین 20 تا 30 سال بسیار اهمیت دارد که در این متن مراحل ساده‌ی آن را می‌خوانیم:

برنامه‌ای برای رژیم غذایی و ورزش تهیه کنید

از غذاهای پر چرب و سرخ شده پرهیز کنید و حداقل روزی نیم ساعت ورزش کنید.

اگر از همین حالا این نکات را رعایت کنید تا آخر عمر از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

همچنین اگر تصمیم دارید در آینده بچه دار شوید، خوردن یک عدد مولتی ویتامین فکر خوبی است چرا که فولیک اسید لازم برای بدن بین 400 تا 800 میکروگرم در روز را تأمین می‌کند. حداقل یک ماه قبل از بارداری خوردن فولیک اسید را شروع کنید و تا سه ماه اول بارداری ادامه دهید.

پزشک مناسبی برای خود پیدا کنید

یک پزشک قابل اعتماد پیدا کنید. قبل از مراجعه به دکتر لیستی از سؤالات خود تهیه کنید. مانند:

چه روش جلوگیری برای من مناسب‌تر است؟ بهترین راه برای جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی چیست؟ چه واکسن‌هایی نیاز دارم؟

سابقه‌ی بیماری در خانواده‌ی خود را بشناسید

آیا خواهر، مادر یا مادر بزرگتان قبل از رسیدن به 50 سالگی سرطان سینه یا بیماری قلب داشته‌اند؟ آیا اعضای خانواده‌تان سابقه‌ی دیابت دارند؟ این سؤالات برای کمک به دکتر برای فهمیدن مشکل شما مهم است.

آزمایش‌های اصلی را فراموش نکنید

از سن 21 سالگی آزمایش‌های پاپ اسمیر را برای بررسی سرطان‌های مربوط به گردن شروع کنید. اگر سنتان بین 30 تا 60 سال است می‌توانید هر 3 سال تست پاپ اسمیر دهید یا هر 5 سال همراه با تست HPV آن را تکرار کنید.

اگر در معرض بیماری‌های مقاربتی قرار دارید هرسال آزمایش‌های کلامیدیا، سوزاک و حداقل یکبار آزمایش HIV دهید. همچنین آزمایش‌های مقاربتی دیگر مانند تریکومونا، سفلیس و هپاتیت ب را نیز انجام دهید.

اگر فشار خونتان نرمال است هر 2 سال آن را چک کنید. اگر فشار خونتان بالاست مرتب آزمایش داده و تست دیابت نیز انجام دهید. آزمایش کلسترول نیز بسیار مهم است.

منبع: اینفو سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *