داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

مداوای مشکلات باروری با گیاهان دارویی

برخی از زوج هایی که دچار مشکلات باروری هستند قبل از استفاده از داروهای شیمیایی ترجیح می دهند درمان را با روش های طبیعی امتحان کنند. این گیاهان دارویی علاوه بر رفع مشکلات ناباروری، به ارتقای سطح سلامت بدن نیز کمک می کنند.

شیرین بیان

شیرین بیان به تنظیم قاعدگی درخانم هایی که دچار بی نظمی هستند کمک می کند و برای تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب، محافظت از کبد و کاهش مشکلات مربوط به یائسگی بسیار موثر است. این گیاه در درمان خانم هایی که میزان تستوسترون بالا و استروژن پایین دارند و در واقع دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند، نقش دارند.این گیاه نباید در دوره ی بارداری مصرف شود.

پروتئین گیاهی

پروتئین هایی با منبع گیاهی مانند لوبیاها، نخودفرنگی و بادام زمینی برخلاف پروتئین گوشت قرمز و ماکیان با افزایش حساسیت به باروری در ارتباط هستند. لوبیا و حبوبات همچنین میزان بالایی آهن دارند؛ ماده ای که به عنوان یک کمک کننده به باروری در نظر گرفته می شود.

جنسینگ

تحقیقات نشان می دهد این گیاه قادر به درمان ناتوانی جنسی آقایان است و با کاهش قوای جنسی مردانه مقابله می کند.

پنج انگشت

گیاه پنج انگشت حاوی خواصی است که باعث رفع نارسایی تخمدان ها می شود و به تخمک گذاری کمک می کند . مانع از اختلالات قاعدگی می شود. البته باید بدانید که درمان با این گیاه، طولانی مدت بوده و نیاز به صبر دارد.

شبدرچمنی

شبدر چمنی ویتامین، کلسیم و منیزیم زیادی به حم می رساند و باعث افزایش قدرت باروری در خانم ها می شود. این گیاه به سلامت کلی بدن کمک زیادی می کند. شبدر چمنی همچنین برای تصفیه خون، آرامش سیستم عصبی و تنظیم هورمون ها مفید است.

منبع: بوعلی دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *