داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

نسخه های طب سنتی در درمان سنگ صفرا

کیسه ی صفرا یک عضو گلابی شکل در سمت راست و بالای شکم، زیر لوب راست کبد است که در بدن نقش مهمی ایفا می کند. اختلال در عملکرد این عضو باعث تشکیل سنگ در کیسه ی صفرا و به وجود آمدن مشکلاتی برای فرد خواهد شد و حتی گاهی نیاز به عمل جراحی دارد. در برخی از منابع طب سنتی برای درمان این عارضه در مراحل اولیه و قبل از نیاز به عمل جراحی، نسخه های درمانی ذکر شده که در این جا به آن ها اشاره می شود.

درمان سنگ کیسه صفرا با طب سنتی

نسخه های درمانی سنگ صفرا

بادمجانی که در سرکه بجوشد و بپزد، ادرار را روان خواهد کرد و برای طحال و کیسه ی صفرا سودمند خواهد بود.

در هر وعده ی غذایی می توان بین 20 تا 30 عدد زیتون خورد که در از بین بردن سنگ کیسه ی صفرا بسیار مفید است.

مخلوط دو واحد عرق کاسنی و یک واحد عرق شاهتره در درمان این بیماری مفید است. روزانه یک لیوان از این ترکیب گیاهی را قبل از غذا میل کنید.

یک واحد عرق بیدمشک را با کمی عسل مخلوط کنید و هر روز قبل از غذا یک لیوان از آن میل کنید.

شما می توانید آب لیمو را برای درمان و پیشگیری از سنگ کیسه ی صفرا استفاده کنید.

روغن کرچک دارای خواص ضدالتهابی است که به کاهش تورم و درد کمک می کند. یک فنجان روغن کرچک خالص را در ظرفی گرم کنید. یک تور را در این روغن گرم خیس کنید و فشار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس آن را در سمت راست شکم قرار دهید و با کاغذ پلاستیکی بپوشانید، روی کاغذ آب گرم قرار دهید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت بماند.

سرکه ی سیب ماهیت اسیدی دارد. یک قاشق سرکه ی سیب را با یک لیوان آب سیب مخلوط کنید و آن را بنوشید تا درد کاهش یابد . همچنین می توانید سرکه ی سیب را با یک قاشق آب لیمو در آب گرم بریزید به طور روزانه بخورید تا سنگ ها از بین بروند.

منبع: مجله نیک و نو/ شماره 40

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *