عطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

مقابله با تب و تشنج در کودکان با دستورات طب سنتی

تب در کودکان در اکثر موارد بدنبال یک بیماری عفونی رخ می دهد و تشنج غالبا در اثر تب شدید بر کودک عارض می شود. بنابراین اگر در وهله نخست، تب را کنترل و سرکوب کنیم، خودبه خود از بروز تشنج ناشی از تب شدید جلوگیری کرده ایم. برای مبارزه با تب، می توان به کودک، سوپ جویی که به آن کمی زعفران، دارچین و فلفل قرمز اضافه شده، خورانید.

نسخه طب سنتی در تشنج و تب کودکان

برای مقابله با تب و تشنج در کودکان دستورات طب سنتی را که زیر آمده است مطالعه کنید:

شبها یک قاشق چایخوری پودر بادرنجبویه در یک لیوان آب بمدت 5 دقیقه جوشانده و میل گردد.
هر روز یک قاشق چایخوری پودر آویشن برگ پهن در سه استکان آب دم شود و بعد از هر وعده غذایی یک استکان از آن میل شود و این کار تا حصول بهبودی ادامه دهند.
جوشانده 5 گرم برنجاسف در یک لیوان آب نیز اثر ضد تشنجی دارد.
افرادی که سابقه تشنج دارند باید کمتر از لبنیات استفاده کنند و به همان مقدار مصرفی از لبنیات، می بایست مصلحاتی چون زیره، نعناع، آویشن، پودر گل سرخ و … اضافه کرد و همچنین اگر کودک قصد خوردن بستنی داشته باشد باید آن بستنی حاوی گیاه ثعلب و یا وانیل باشد.
یک از راههای دیگر برای مبارزه با تشنج در کودکان مصرف یک قاشق چایخوری روغن بادام شیرین در ابتدای روز و شب می باشد.(تا حصول بهبودی هر روز و شب مصرف شود.)
تناول پودر شیرین بیان هر صبح و شب به اندازه نصف قاشق چایخوری نیز توصیه می شود.(می توان هر بار پودر شیرین بیان را در یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط و سپس میل نمود)
افرادی که بدون داشتن بیماری زمینه ای دچار تشنج می شوند بهتر است تا حصول بهبودی صبح ها دمنوش چای کوهی و شب ها دمنوش بهارنارنج یا عرق آن میل نمایند.
مالیدن روغن بومادران به پیشانی و پشت سر نیز کاهنده حملات تشنجی می باشد.
افرادی که سابقه تشنج دارند باید زردچوبه کمتری استفاده کنند.
نوشیدن دمکرده گیاه شاه پسند یا به لیمو در کاهش حملات تشنج موثر است.

منبع: بوعلی دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *