تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزنلاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ایورزش

8 علت برای عضلانی نشدن بدن

اگر چند ماه از شروع تمرینات تان می گذرد و با وجود اینکه رژیم غذایی تان را هم رعایت کرده اید اما هنوز عضلات تان را نمی بینید. ممکن است به هشت علتی باشد که در اینجا به آن می پردازیم.

۱- بیش از حد هوازی انجام می دهید

برای کاهش وزن مجبور نیستید ساعت ها ورزش هوازی انجام دهید. اگر میزان کالری دریافتی شما از کالری مصرفی تان کمتر باشد، کاهش وزن خواهید داشت. اگر به همراه رژیم غذایی، ساعت ها روی تردمیل می دوید، احتمالا به جای چربی، عضله می سوزانید. اینجاست که داشتن یک برنامه تمرینی مناسب به همراه رژیم غذایی ضروری و واجب است.

۲- مصرف قند های پنهان

پنج درصد از کالری دریافتی روزانه تان باید از منابع قندی باشد. این میزان به طور میانگین در مردم ۱۸ درصد است. حال ممکن است به شدت رژیم غذایی تان را رعایت کنید اما از اینکه نتیجه مطلوب نمی گیرید، متعجب و نگران باشید. این می تواند به دلیل مصرف قندهایی باشد که خودتان هم از وجودشان بی خبرید. به عنوان مثال سالاد و سینه مرغ، گزینه های خوبی برای دوره رژیم هستند. اما اگر همین دو غذا را با سسی مصرف کنید که حاوی شکر است، بدون اینکه بدانید، رژیم خود را شکسته اید. حال ممکن است این سس حاوی شکر به هیچ عنوان طعم شیرین نداشته باشد.

۳- پایین بودن تستوسترون

تستوسترون همان هورمون جنسی مردانه است. از علائم پایین بودن این هورمون در بدن مردان، می توان به خستگی، کم بودن انرژی، کاهش قدرت و حجم عضلات و افزایش چربی های شکمی اشاره کرد. این افراد و کسانی که مشکل تیروئید دارند، ابتدا باید نسبت به درمان خود اقدام کنند سپس توجه خود را به برنامه فیتنسی شان معطوف نمایند. زیرا با وجود این دو مشکل، به سختی می توان عضله سازی کرد.

۴- انجام ندادن حرکات کششی بعد تمرین

انجام دادن یا ندادن حرکات کششی و یا نحوه انجام آن، همیشه مورد بحث بوده است. اما جای شک نیست که اجرای کشش ها پس از تمرین برای افزایش انعطاف و دامنه حرکتی عضلات، مفاصل و بافت های پیوندی لازم و ضروری است. به این ترتیب عملکرد ورزشی فرد افزایش و احتمال آسیب دیدگی اش کاهش پیدا می کند که این دو برای پیشرفت در تمرین و رسیدن به هدف بسیار مهم هستند.

۵- بیش از حد سالم غذا می خورید

مصرف سبزیجات و میوه ها همیشه توصیه می شود اما افراط در خوردن گیاهان به اندازه زیاده روی در مصرف فست فود ها و غذاهای ناسالم، زیان آور است. بدن ما به همه مواد غذایی نیاز دارد و باید کالری روزانه را از همین مواد تامین کرد. همچنین اگر در مصرف گیاهان افراط کنید، کالری دریافتی تان افزایش پیدا می کند و در نتیجه مقدار مازاد به صورت چربی در بدنتان ذخیره می گردد.

۶- داشتن استرس

داشتن استرس بیش از حد در زندگی باعث تخریب عضلات می شود. اگر برنامه تمرینی تان را تغییر دادید اما باز هم تغییری در روند افزایش وزن خود ندیدید، حتما سلامت روانی تان را بررسی کنید. استرس های روزانه اگر به درستی کنترل نشوند، می توانند روند عضله سازی را مختل سازند.

۷- استفاده از برخی داروها

طبق آمارها یک نفر از هر ۱۰ نفر آمریکایی از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند. مصرف این داروها و یا برخی دیگر از داروهای اعصاب، بر روی روند ورزشی افراد موثر هستند. بهتر از قبل از شروع برنامه فیتنسی و عضله سازی خود با پزشک تان درباره تغییر نوع داروها مشورت کنید.

۸- رژیم های سخت

اگر با یک رژیم سخت و طاقت فرسا، لاغر تر به نظر می رسید، اصلا خوشحال نباشید. این به معنی از دست دادن چربی های اضافه نیست.
روزه داری و تحمل گرسنگی های طولانی مدت تنها باعث از بین بردن مواد غذایی لازم، پایین آمدن سطح سوخت و ساز بدن و تاثیر منفی بر سلامت قلب می شود و ممکن است حتی منجر به اضافه وزن هم بگردد.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *