تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

استفاده از دستگاه الپتیکال برای چربی سوزی

هم چون اکثر تمرینات قلبی-عروقی، باید بتوانید به دستگاه الپتیکال عادت کنید. اگر تازه شروع کردین، باید ابتدا تمرینات کم شدت و سپس شدیدتر داشته باشید. زیاد به خودتان فشار وارد نکنید چون به احتمال زیاد بیشتر صدمه می بینید.

با این وجود اگر مدت زمانی است از دستگاه الپتیکال استفاده می کنید، تمرین زیر می تواند یک برنامه با شدت بیشتری را به شما بدهد.

این تمرین ۲۰ دقیقه طول می کشد و تمرین خوبی به شما می دهد. بر اساس نوع دستگاه الپتیکالی که استفاده می کنید ممکن است بخش تنطیم کننده مقاومت در آن باشد.

این برنامه برای دستگاههایی که تنظیم مقاومت دارند بهتر است. اگر تنها کاریی که باید بکنید این است که یک دکمه را فشار دهید و مقاومت خودش تنظیم می شود، پس تنظیم کننده مقاومت را دارید.

اگر باید تمرین را متوقف کنید و پیچی را بچرخوانید، بنابراین دکمه تنظیم مقاومت را ندارید.

این برنامه تمرینی تناوبی است. با تغییر سطح سرعت و قدرت، می توانید برای زمان طولانی تری با شدت نسبتا طولانی تری تمرین کنید.

ابتدا ۵ دقیقه خودتان را گرم کنید. با ۴۰% توانایی خود در گرم کردن تمرین را انجام دهید. سپس سطح مقاومت الپتیکال را افزایش دهید تا زمانی که به ۸۰% از تمام تلاش خود برسید.

بعد از دو دقیقه مقاومت را به میزانی که در تمرین به آن عادت داشتید کاهش دهید اما سرعت گام ها را بیشتر کنید تا هم چنان در۸۰% توانایی خود ورزش کنید.

در طول ۲۰ دقیقه هر دو دقیقه بین مقاوت بالا و سرعت بالا تناوب ایجاد کنید.

هشدار: این یک تمرین سطح بالاست و نیاز به آمادگی قبلی دارد. اگر شما تازه کار هستید این برنامه الپتیکال برایتان خیلی زیاد است.

سه روز در هفته با ۵۰% توان یا در ۱۰ دقیقه تمرین را آغاز کنید. برای آنکه بتوانید ده دقیقه دیگر به آن اضافه کنید یک یا دو هفته دیگر ممکن است طول بکشد.

بعد از آنکه ۱۰ دقیقه را کامل کردید، هفته دیگر سعی کنید ۱۵ دقیقه بروید. این کار را هم چنان انجام بدهید تا در نهایت بتوانید ۲۰ دقیقه کامل آن را انجام دهید.

پیشنهاد می کنم قبل از تمرین دو لیوان آب بخورید و در حال تمرین نیز یک بطری آب را نزدیک خود نگه دارید. وقتی سرعتتان در حال کاهش است جرعه ای آب بنوشید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *