ورزشهای مناسب برای بهبود سلامت قلب

ورزشهای مناسب برای بهبود سلامت قلب

نیازی نیست برای سلامت قلبتان یک قهرمان ورزشی باشید. تمرینات متوسط و  روزمره نیز به شما کمک زیادی خواهند کرد.

پیاده‌روی

ورزش برای قلب

بدن انسان برای راه رفتن ساخته شده است. چه ساعت‌ها روی تردمیل راه بروید یا در راه، پیاده‌روی راهی طبیعی برای بهبود وضعیت بدن است. حتی یک پیاده‌روی آهسته بهتر از نشستن روی مبل است. با بیش‌ترین سرعتی که می‌توانید به پیاده‌روی بپردازید.

دویدن

ورزش برای قلب

با وجودی که دو از پیاده‌روی سخت تر است اما یک فعالیت فیزیکی  دیگر است که برای سلامت قلبی می‌توانید انجام دهید. بدن انسان برای  دویدن نیز آماده شده است. بعلاوه یکی از بهترین راه‌ها برای سوزاندن کالری دو است. اگر قصد کاهش وزن دارید باید بدانید خطر بیماری‌های قلبی را نیز کم خواهید کرد.اگر در دو تازه‌کار هستید با یک پیاده‌روی کمی تند شروع کنید و بعد از هر 5 دقیقه دویدن در هر بار، 1 تا 2 دقیقه به زمان خود بیفزایید.

شنا

ورزش برای قلب

استخر شاید جایی عالی برای کمی معلق بودن و استراحت در آب باشد اما آب می‌تواند یک راهکار عالی برای تناسب اندام شما فراهم کند. رفتن به استخر یا شرکت در کلاس‌های تناسب اندام نه تنها ضربان قلب شما را زیاد کرده و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد بلکه ماهیچه‌های شما را نیز قوی می‌کند.

دوچرخه‌سواری

ورزش برای قلب

ورزش قلبی عروقی دیگری که برای مفاصل نیز دشوار نیست دوچرخه‌سواری است. شما می‌توانید آن را تنها، گروهی یا در کلاس انجام دهید. همزمان با کارکرد قلب در حین دوچرخه‌سواری شما در حال تقویت پایین‌تنه و ماهیچه‌های مرکزی بدن خود هستید.

تمرینات مدتی

ورزش برای قلب

اگر انجام مکرر تمرینات ایروبیک شما را کسل می‌کند تمرینات خود را با هم ترکیب کنید. برای مثال برای سه جلسه تمرین قلبی 1 جلسه تمرین قدرتی یا مقاومتی انجام دهید. انتخاب دیگر این است که 5 تا 10 تمرین قدرتی انتخاب کرده و هر جلسه یکی را انجام دهید. سپس مثلاً یک تمرین کاهش وزن را اجرا کنید. رفتن از یک تمرین به تمرین دیگر باعث بالا نگه‌داشتن ضربان قلب خواهد شد.

 منبع: 5040


نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.