تغذیه و تناسب اندامورزش

باورهای نادرست در مورد ورزش

برخی باورهای نادرست شکل گرفته میان مردم باعث تاثیر کمتر ورزش شما می شود. این اشتباهات را کنار بگذارید.

نداشتن درد یعنی بی‌فایده بودن

ورزش نیازی نیست به شما آسیب بزند تا مفید واقع شود. در حقیقت اگر آسیبی دیده‌اید جایی اشتباه کرده‌اید. برخی دردها برای کسی که دفعه‌ی اول ورزش می‌کند ممکن است کمی ایجاد شوند اما اگر زیاد دردها ادامه داشتند یعنی زیاده‌روی کرده‌اید. برای زمان دادن به ماهیچه‌ها جهت تطابق با ورزش نباید خیلی زود ورزش‌های زیاد و سنگین انجام دهید.

تعریق زیاد در ورزش یعنی عدم تناسب اندام

در حقیقت این موضوع کاملاً برعکس است. تعریق در حین ورزش نشانه‌ای از خنک شدن موثر بدن می‌باشد. ورزشکاری که در حین ورزش بدن خود را خنک نگه می‌دارد یعنی خون را سریع تر و طور موثر به سطح پوست رسانده و گرمای بیشتری از  بدن آزاد می‌کند. در همین حین غدد تعریق خروجی خود را زیاد کرده  و این فرآیند بدن را در طول ورزش با تعریق زیاد خنک نگه می‌دارد.

بدون ورزش ماهیچه‌ها به چربی تبدیل می‌شوند

چربی و ماهیچه دو بافت جداگانه هستند و هیچ‌کدام  نمی‌توانند به دیگری تبدیل شوند. حقیقت این است که ماهیچه‌ها اگر استفاده نشوند لاغر و ضعیف خواهند شد. از این رو اگر مانند همیشه به خوردنتان ادامه دهید اما ورزش نکنید به نظر می‌رسد حجم چربی بدن زیاد شده و حجم توده‌ی ماهیچه‌ای کاهش یافته می‌باشد.

افزایش چربی سوزی با ورزش طولانی‌تر و شدت کمتر

واقعاً مهم نیست در ورزش چند درصد انرژی از چربی یا کربوهیدرات‌های بدن می‌آید. چیزی که اهمیت دارد این است که در پایان روز جمعاً چقدر کالری سوزانده شود. هرچه ورزش با شدت بیشتری انجام گیرد کالری بیشتری در دقیقه سوزانده خواهد شد.

اگر ورزش کنید می‌توانید هر چیزی بخورید

درست است که رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن بدترین چیز برای سلامت شماست اما خوردن غذاهای نامناسب در کنار ورزش  نیز چیز خوبی برای شما نخواهد بود. اگر در کنار ورزش درست به بدن سوخت‌رسانی کرده و غذاهای مناسب و با کیفیت بخورید می‌توانید بیش‌ترین بازده را از ورزش خود داشته باشید.

ورزش نامنظم تنها هدر دادن وقت است

حتی ورزش نه چندان شدید، مانند پیاده‌روی و حتی کار در باغچه  برای چند ساعت در هفته، می‌تواند فواید بسیاری برای سلامت شما داشته باشد. تحقیقی صورت گرفته نشان داده است حتی کمی کار باغبانی در هفته می‌تواند تا حد زیادی خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

ورزش تمام مشکلات سلامت را حل می‌کند

با وجودی که ورزش منظم می‌تواند تفاوت زیادی در کیفیت زندگی شما ایجاد کند اما نمی‌توان همه‌ی مشکلات را با آن حل کرد. افرادی که بیماری و مشکلات خاص در سلامت خود دارند باید همواره برای کنترل بیماری خود نزد پزشک متخصص بروند.

منبع: 5040

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *