تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

5 نشانه برای تعویض مربی ورزشی

تمرین کردن با مربی‌خصوصی، می‌تواند راهی سریع و صحیح برای رسیدن به اهدافتان باشد، به شرطی که مربی‌تان را درست انتخاب کرده باشید. اما اگر با مربی کار می‌کنید و نتیجه‌ای نمی‌بینید، و یا احساس می‌کنید مربیتان به حرفتان گوش نمی‌دهد، احتمالاً وقت آن رسیده است که دنبال مربی دیگری باشید. در این مقاله سعی داریم ۵ نشانه‌ را برای شما عنوان کنیم که با دیدن آنها می‌فهمید زمان آن رسیده است که باید مربیتان را عوض کنید.

نشانه اول: مربی‌تان انعطاف لازم در برنامه‌ریزی ندارد

مربی باید بتواند با توجه به شرایط شما، هر از گاهی برنامه تمرینیتان را تغییر دهد. مربی خصوصی، همانطور که از اسمش پیدا است، خصوصی است و شاگرد باید بتواند با مربی ارتباط برقرار کرده و بتواند از مربی درخواست کند تا تمرینش را بر اساس نیاز‌هایش تغییر دهد. ممکن است شاگرد با انجام حرکاتی دچار مشکل و درد شود و یا حتی روش خاصی را دوست نداشته باشد. اگر احساس می‌کنید مربیتان بی‌دلیل تغییری در برنامه ورزشی‌تان ایجاد نمی‌کند و یا بیش از حد بر نظر خودش پا فشاری می‌کند شاید وقت آن رسیده است که به فکر مربی دیگری باشید.

نشانه دوم: در جلسه تمرین، مربی به فکر خودش است

شما برای هر جلسه‌ای که تمرین می‌کنید وقت، پول و انرژی می‌گذارید، پس پیشرفت شما باید اولین و مهم‌ترین هدف مربی در آن جلسه باشد. ممکن است مربی به دلایل مختلف تمرکز لازم برای مربیگری را نداشته باشد. مربی‌باید با توجه به شرایط شاگردش تمریناتی را برای او در نظر بگیرد، نه اینکه تمریناتی را که خود به آن‌ها علاقه دارد و از آن‌ها لذت می‌برد انجام دهد. همچنین مربی‌باید در طول تمرین به شاگرد کمک کند تا حرکات را به درستی انجام دهد نه اینکه انجام کلیه حرکات را به او واگذار کند. همچنین از مربی‌هایی که از اعتبار موفقیت شاگردانشان استفاده می‌کنند و یا عدم موفقیت آن‌ها را گردن نمی‌گیرند بپرهیزید.

نشانه سوم: مربی‌تان هیچ‌وقت نظرتان را نمی‌پرسد

یک مربی‌برای اطمینان از روند تمرین و رضایت شما، دائماً نظر شما را باید بپرسد تا بتواند تمرینتان را بهبود بخشد. دریافت بازخورد از روند تمرین مهم‌ترین و اولین گام رسیدن به موفقیت است. اگر مربی‌تان به ندرت نظرتان را راجع به روند تمرین نمی‌پرسد و اهمیتی به نیازها و نظرات شما نیم‌دهد، وقت آن رسیده که دنبال مربی‌جدیدی باشید.

نشانه چهارم: مربی شما را برای کار‌های روزانه‌تان آماده نمی‌کند

زمانی که با مربی خصوصی کار ‌می‌کنید، برای انجام فعالیت‌های روزانه نباید نفس کم بیاورید و استقامت کافی برای انجام کارهایی که دوستشان دارید را نداشته باشید. مربی‌تان باید تمرین و برنامه شما رو طوری تنظیم کند که بتوانید کارها و فعالیت‌های دیگری که دوست دارید، انجام دهید. اگر مربیتان شما را فقط برای انجام برخی حرکات خاص آماده می‌کند و دیگر جنبه‌های فعالیت روزانه شما را در نظر نمی‌گیرد، وقت آن رسیده که به فکر مربی دیگری باشید.

نشانه پنجم: مربیتان فکر می‌کند همه‌ چیز را می‌داند

یکی از دلایلی که افراد به دنبال مربی‌خصوصی می‌روند استفاده از دانش و تجربه ‌آنها است. هرچند، اگر یک مربی همان برنامه تمرینی شما را برای دیگر شاگردانش استفاده می‌کند، ممکن است دلایل استفاده از این برنامه را نداند و فقط به این دلیل که از برنامه‌ای خاص نتیجه دیده‌ است، آن را برای همه تجویز کند. مربی باید برنامه‌اش را برای هر شاگردش با توجه به شرایط وی تغییر دهد، و برای اینکار همیشه باید به دنبال یادگیری باشد.

مربی، باید دائماً به دنبال یادگیری نکات جدید از طرق مختلف و دریافت گواهینامه‌های مختلف مربی‌گری در رشته مرتبطش باشد. این مربی‌می‌تواند سلامت شما را در طول تمرین تضمین کرده و شما را به اهدافتان نزدیکتر کند. اگر احساس می‌کنید که مربیتان روحیه‌ی یادگیری ندارد و احساس می‌کند همه‌چیز را می‌داند، بهتر است به فکر تغییر مربی‌باشید.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *