تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ایورزش

مناسب ترین زمان برای شروع رژیم کات

تابستان و هوای گرم و سوزان؛ در این فصل خیلی ها دوست دارند بدن کم چرب و آماده ای را به معرض نمایش بگذارند . بعضی ها خیلی زود بدن خود را کات می کنند که منجر می شود چهارچوب بدن شان فاقد عضله کافی دیده شود و دیگرانی هم هستند که دوره کات را خیلی دیر شروع می کنند . کسانی که دیر رژیم را شروع می کنند گاهی رژیمشان بین ۶ الی ۱۲ ماه به درازا می کشد . باور کنید یا نه ، یک مرحله خاص برای رژیم وجود دارد که باید از آن نقطه از رژیم حجم به رژیم کات تغییر رویه دهید . اگر به هر یک از موارد زیر رابطه ای داشته باشید یعنی که زمان شروع رژیم تان فرا رسیده است .

۱- شلوارتان خیلی تنگ شده

دوره حجم طولانی منجر به افزایش وزنی قابل توجه در ناحیه لگن ، کمر و چهارسر ران می شود . اگر احساس می کنید که شلوارتان خیلی تنگ شده است و نیاز است که شلوار با سایز بزرگتر خریداری کنید ، یعنی به طور حتم استارت رژیم فرا رسیده است .

۲- صورتتان متورم دیده می شود

احتباس آب به طور اخص وقتی با چربی صورت ترکیب می شود ظاهری متورم را بوجود می آورد . طی یک دوره حجم شما مقدار زیادی کربو هیدرات مصرف می کنید که باعث احتباس آب شده و در ترکیب با چربی اضافی که در دوره حجم بوجود می آید می تواند باعث شکلی متورم شود . اگر حس می کنید صورتتان بیش از اندازه پف دارد باید رژیم کات را شروع کنید . وقتی که درصد چربی را کاهش دهید صورتتان کم چرب و پرجزئیات تر دیده می شود .

۳- فیزیکتان دیگر نشان نمی دهد که وزنه می زنید

اگر در دوره حجم ، چربی زیادی اضافه کنید ، عروق روی بدنتان نمایان نیستند و تفکیک عضلات دیده نمی شوند . در این حالت بدن چرب و چاق دیده می شود و خبری از فرم عضلانی نیست .

۴- بی نظمی شدید غذایی

در دوره حجم خیلی ها فراموش می کنند که تغذیه ۸۰ درصد این ورزش است و نباید هرچیزی که جلوی چشم شان است را بخورند اگر در حال از دست دادن کنترل غذا خوردن خود هستید ، یک رژیم کات را شروع کنید .

۵- تغییر شکل بدن

چربی اضافی در بدن مردها باعث بالا رفتن هورمون استروژن می شود و این هورمون موجب می شود شکل بدن به صورت زنانه درآید . افرادی که چربی بدنشان بالاتر از ۲۰ درصد باشد شکل بدنشان به سمت خانم ها گرایش پیدا می کند .

۶ – از بدن خود راضی نیستید

دلیل شماره یک برای شروع رژیم تان این است که از شکل فعلی بدن خود رضایت کافی را ندارید . اگر از تصویر بدن خود در آینه خوشحال نیستید باید رژیم خود را استارت بزنید .

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *