اگر رژیم دارید، از کالری‌های مایع بترسید

اگر رژیم دارید، از کالری‌های مایع بترسید

با چند قلپ آبمیوه یا نوشابه، سختی کشیدنتان را از بین نبرید

من در حال اجرای یک رژیم غذایی هستم و بین وعده‌های غذایی از غذا خوردن پرهیز می‌کنم، اما مقدار زیادی آبمیوه و شیر می‌نوشم. جالب اینجاست که با این همه سختی کشیدن، وزن هم کم نمی‌کنم! آیا کار اشتباهی انجام می‌دهم؟

ما همین سؤال را با متخصص تغذیه جنیفر نیلسون مطرح کردیم و پاسخ وی را برای شما نقل می‌کنیم. هنگامی که شما در تلاش برای کنترل میزان کالُری مصرفی‌تان هستید، خیلی مهم است به این هم بیندیشید که چه چیزی و به چه مقداری می‌نوشید!

مغذی اما پر از انرژی

اگرچه آبمیوه‌ها و شیر سرشار از مواد مغذی هستند و بخش خوبی از یک برنامه‌ی غذایی را تشکیل می‌دهند، اما این‌ها هم کالُری دارند! و موضوع این است که کالُری مایعات می‌تواند سریع‌تر از کالُری خوراکی‌های دیگر جذب بدن شود.

بنابراین هنگامی که کالری‌های مصرفی‌تان را محاسبه می‌کنید، بهترین نوشیدنی قابل انتخاب برای شما آب است. باقی نوشیدنی‌هایی که کالُری زیادی دارند، باید مورد بررسی قرار بگیرند.

بعنوان یک قانون کلی، سعی کنید تا بیشتر از ۱۱۸ میلی‌لیتر آبمیوه و ۴۷۳ تا ۷۱۰ میلی‌لیتر شیر بدون چربی در روز ننوشید. همچنین مراقب نوشابه‌های انرژی‌زا هم باشید! اگرچه بعنوان یک نوشیدنی سالم تبلیغ می‌شوند، اما می‌توانند پر از انواع شیرین‌کننده‌های مصنوعی یا قند باشند.

منبع : مجله تناسب اندام
مقاله مرتبط :   غذاهایی که زن‌ها باید روزانه مصرف کنند

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.