چگونه به تناسب اندام برسیم

چند قدم تا تناسب اندام

کنار گذاشتن نمکدان: احساس نفخ داشتن میتواند یکی از اثرات خوردن نمک زیاد باشد. زیرا نمک آب را در بدن نگه میدارد. همچنین میتواند عامل افزایش فشار خون نیز باشد. سعی کنید عادت به نمک خوردن را آرام آرام کنار بگذارید و بیشتر از غذاهای تازه استفاده کنید تا غذاهای کنسرو و یا فرآوری شده. میتوانید غذاهای تازه ای را که در منزل میپزید با استفاده از ادویه های مختلف مانند کاری، پودر سیر، زیره سبز، رز ماری و… علاوه بر طعم دار کردن به میزان مطلوبی زینک نیز به آن اضافه کرده باشید. با این کار تنوع بیشتری به غذاهای خود خواهید داد علاوه بر اینکه دارای انژی بیشتری نیز خواهد بود.

پله نوردی: وقتی شما استرس دارید و یا عصبانی هستید بسیار آسان است که یک شکلات تخته ای را بخورید، سیگار بکشید و یا یک فنجان قهوه را یکباره سر بکشید. آیا این یک پادزهر ایده آل است؟ امتحان کنید. بار دیگر وقتی که دچار استرس شدید اگر مشکل ارتوپدی ندارید شروع کنید از تعدادی پله بالا بروید. یا شروع به قدم زدن کنید. مطالعات اخیر نشان داده است، ۱۰ دقیقه قدم زدن یا ورزش میتواند فکر را باز کند و به لاغری شما کمک کند .

شیرینی و فست فود ممنوع: آیا مدیریت کردن استرس با خوردن چاره ساز است؟ در مواقع عصبی بودن، لاغری مورد تهدید قرار میگیرد و میتوان خوردنی های راحت را بر غذاهای حاوی سبزیجات و میوه ها ترجیح دهیم. اما وقتی که از کربوهیدرات تصفیه شده و یا غذاهای شکری استفاده میکنیم، احساس رخوت و تنبلی به ما دست می دهد. علاوه بر آن موجب افزایش وزن و به خطر افتادن سلامتی افراد می گردد. بنابراین پس از استفاده از شیرینی ها، احساس خوش و هیجان انگیزی به افراد دست میدهد که باعث می شود بار دیگر در چنین شرایطی از شکر استفاده کنند. توصیه می شود از این پس به جای پیراشکی ها از یک سیب برای کاهش استرس استفاده کنید و یا ۱۰ بار نفس عمیق بکشید.

منبع: سلامت وب


نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.