تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

نکاتی درباره زومبا برای افراد مبتدی

دویدن یکی از ساده ترین و موثرترین ورزش های هوازی است اما اگر همیشه با سرعتی یکنواخت بدوید کالری سوزی نخواهید کرد. اگر به دنبال ورزشی هستید که سرگرم کننده و یا حتی شبیه رقصیدن در یک پارتی دوستانه باشد بهتر است زومبا را امتحان کنید.

این ورزش آنقدر محبوبیت کسب کرده که تقریبا در هر باشگاهی می توانید کلاس آن را پیدا کنید، پس بهتر است آن را امتحان کنید. در اینجا نکاتی هست که به درد اولین جلسات کلاس شما می خورد!

زومبا چیست؟

زومبا ترکیبی از موسیقی های لاتین و بین المللی همراه با حرکات ورزشی هوازی شدید است. این ورزش در دهه ۹۰ توسط آلبرتو بتو پرز که مربی تناسب اندام اهل کلمبیا بود ابداع شد. او در یک جلسه ایروبیک فراموش کرده بود موسیقی ورزشی خود را بیاورد و به جای آن از موسیقی لاتین استفاده کرد و کم کم حرکاتش تبدیل به رقص شد.

این کلاس جوی مشابه یک پارتی داشت و بیشتر جنبه تفریحی و سرگرمی داشت. تا زمانیکه حرکت می کنید و ضربان قلب خود را بالا می برید دارید این ورزش را درست انجام می دهید، هیچ حرکت اشتباهی وجود ندارد!

نکاتی برای افراد مبتدی

مایکل اسمیت مربی زومبا توضیح می دهد که افراد مبتدی در هر سطحی از تناسب اندام می توانند در همه جلسات کلاس زومبا شرکت کنند. ورزشکاران باید با ذهن باز به کلاس بیایند و آماده عرق ریختن، حرکت کردن و تکان دادن بدن خود باشند!

ممکن است ورزشکاران تازه کار بخواهند چند دقیقه زودتر به کلاس بیایند و با مربی خود آشنا شوند تا بداند که آنها تازه وارد هستند و در کلاس توجه داشته باشد چه نکاتی باید به آنها بیاموزد. بیشتر افراد تازه وارد تمایل دارند ته کلاس بایستند اما مایکل توصیه می کند آنها در ردیف های جلو و یا جایی که بتوانند خوب مربی را ببینند بایستند.

معمولا سه جلسه طول می کشد تا یک ورزشکار تازه کار بتواند حرکات و شیوه کار را یاد بگیرد. مایکل می گوید: “هر مربی سبک ویژه خودش را دارد، پس خیلی مهم است که در باشگاه های مختلف اطرافتان جستجو کنید تا مربی ای پیدا کنید که با حرکات شما هماهنگ باشد.

چه بپوشیم؟

لباس هایی بپوشید که راحت بتوانید در آن حرکت کنید و جنس آن نخی باشد تا عرق نکنید. کفش کتانی بپوشید که با آن بتوانید حرکات رقص را انجام دهید، حرکت به چپ و راست و جلو و عقب. می توانید از کفش های مخصوص رقص یا دویدن استفاده کنید که زیره مناسب داشته باشند. همچنین ورزشکاران باید بطری آب و حوله شخصی همراه داشته باشند.

هر چند وقت یکبار باید به کلاس زومبا بروید؟

مایکل توصیه می کند از دو جلسه در هفته شروع کنید تا ذهن و بدن شما کم کم بتواند به این برنامه عادت کند و قدرت و استقامت شما کم کم افزایش پیدا کند.

ورزشکارانی که به این ورزش عادت می کنند معمولا هفته ای سه تا پنج جلسه در آن شرکت می کنند. گرچه بهتر است مثل هر ورزش هوازی دیگر این ورزش را هم با حرکات قدرتی و کششی مثل یوگا همراه کنید و چند روز در بین تمرینات استراحت کنید.

آیا زومبا برای وزن کم کردن ورزش خوبی است؟

از آنجا که زومبا یک ورزش هوازی خوب است، می تواند به وزن کم کردن و خوش فرم کردن عضلات کمک کند. معمولا یک ساعت کلاس زومبا شامل حرکات قدرتی مثل اسکات و لانگ با فاصله در بین آنها می شود تا به کالری سوزی و چربی سوزی و خوش فرم شدن شما بیشتر کمک کند.

رژیم غذایی مناسب هنگام انجام این ورزش هم بسیار اهمیت دارد. خیلی از مربیان می گویند اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید نمی توانید خوب برقصید!

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *