تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

۵ استراتژی برای چربی سوزی

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید

وقتی جذب کربوهیدرات ها کاهش یابد.بدن بدن برای تولید انرژی به سراغ چربی ها می رود.پس برای اینکه قسمتی از چربی های شما شروع به ریزش کنند،به مدت چهار روز کربوهیدرات های خود را به طور منظم ادامه دهید.این کار نتنها باعث کم شدن کالری های انرژی می شود،بلکه به کنترل انسولین نیز کمک می کند.انسولین هورمونی است که با جذب کربوهیدرات،آزاد شده و اشتها را افزایش می دهد.

بهترین و آسانترین روش انجام این مرحله این است که شما مقدار کربوهیدرات را در دو وعده های غذایی خود به نصف برسانید.مثال به جای خوردن یک نان شیرنی کامل نصف آن را میل کنید.

به جای خوردن یک بشقاب کامل ماکارونی،یک بشقاب کوچک از آن را میل کنید.به جای یک بشقاب پر برنج،یک دوم از برنج بشقاب را بخورید.با این کار شما شروع به سوزاندن چربی های خود می کنید و میل به خوردن شما هم کاهش می یابد..منبع تک اندام.پی گیری برنامه غذایی با کربو هیدرات پایین به مدت طولانی ممکن است برای بعضی از افراد نتیجه معکوس داشته باشد و سطح لپتین خون را پایین بیاورید که باعث کند شدن متابولیسم می شود.به علاوه،وقتی بدن شما از یک دوره رژیم کوتاه با کربوهیدرات کم خارج می شود،شروع به ذخیره کربوهیدرات به صورت گلیکوژن در عضلات می کند.

گلیکوژن عامل کلیدی برای پیشبرد تمرینات شدید، برای رسیدن به رشد عضلانی است. گلیکوژن نه تنها تمرینات شما را تقویت می کند، بلکه به عنوان یک محرک آنا بولیک برای شما عمل می کند وشرایط حفظ عضلات را برای بدن شما فراهم می سازد، حتی زمانی که شما بخواهید چند تا از وزنه های اضافی را کم کنید،و در آخر به دلیل اینکه گلیکوژن باعث کشیده شدن آب به داخل عضلات شما می شود، عضلات به کمک آن حجیم و شکیل باقی می مانند.

استراتژی دوم: لطفا بیشتر بسوزانید

متاسفانه بسیاری مردم در شرایطی از باشگاه بیرون می آیند که امید خود را به مکمل های چربی سوز دوخته اند.

در حالی که اصلا پیگیر رژیم غذایی خود به صورت منظم نیستند. اما اگر شما تکالیف خود را انجام داده باشید و بدن خود را با طی کردن مرا حل قبل در شرایط چربی سوری قرار داده باشید،آن وقت است که یک چربی سوز درست و حسابی می تواند کارهای بسیاری برای شما انجام دهد.

نگاهی به بعضی از ترکیبات آ ن مثل چای سبز و کافئین بیندازید. این مواد میزان چربی سوزی را افزایش می دهند و توانایی بدن در ذخیره کالری ها به صورت چربی را کاهش می دهند. بزرگترین مزیت عقب انداختن مصرف مکمل های چربی سوز تا هفته سوم در این است که بدن خود را از قبل با کمک رژیم، درمسیردرست انداخته باشید تا افزودن یک مکمل کمکی باعث پیشرفت چشگیر شما شود.

استراتژی سوم : تقلب کنید!

خوردن غداهای خارج از رژیم یا تقلب،توجه بسیاری از متخصصان تناسب اندام را در سال های اخیر به خود جلب کرده است.یکی از این فرضیات این است که خوردن خوراکی های دلخواه در طول روز باعث ادامه فرایند متابولیسم می شود.ولی با عرض پوزش باید بگویم این کار به این سادگی ها هم نیست.خوردن انواع چیپس و تنقلات و خوراکی های گوناگون راه درستی برای شما نیست.

قطعا تقلب جای خود را در برنامه لاغریشما خواهد داشت ولی آن تقلبی که ما به آن اشاره می کنیم هیچ گاه جلوی پیشرفت شما را نخواهد گرفت.

این هفته در روزهایی که حداقل مقدار کربوهیدرات را مصرف می کنید،می توانید یک همبرگر،دو برش پیتزا و یا یک کیک نوش جان کنید.در برنامه طراحی شده ما،جذب ۵۰۰ الی ۷۰۰ کالری مازاد .منبع تک اندام.نمی تواند چوب الی چرخ ترقی شما بگذارد.چون شما بگذارد.چون شما در این زمان حدود ۵ الی ۹ پوند از چربی خود را از دست داده اید و متابولیسم شما با سرعت زیاد در حال فعالیت است.

استراتژی چهارم :افزایش حجم تمرین

در ادامه برنامه،حجم تمرین خود را افزایش داده یا ست های بیشتری را به تمرینات ویژه رژیم خود اضافه کنید،چرا که این کار باعث افزایش چربی سوزی خواهد شد.به ویژه زمانی که در وضعیت چربی سوزی شدید قرار دارد.

بدن شما این کار را با فشار مضاعف بر ذخایر گلیکوژن و تخلیه عضلات از این سرمایه با ارزش انجام می دهد.وقتی که ذخایر ژلیکوژن به صورت مداوم کاهش می یابد-مثل زمانی که شما در حال انجام تمرینات سنگین هستید-چربی سوزی کمک بزرگی به حفظ سلامت بدن شما می کند.

ین هفته برنامه تمرینی خود را ۵۰ درصد افزایش دهید.مثال ۱۲ ست تمرینی را برای هر قسمت از بدن در نظر گرفته اید،آن را به ۱۸ ست برسانید.

شما می توانید تعداد ست های تمرین خود را افزایش دهید و یا اینکه یک یا دو تمرین جدید به برنامه خود اضافه کنید. تعداد تکرارها را در بالاترین حد خود ) ۱۰ الی ۱۵ تکرار( نگه دارید، ولی این کار را فقط برای یک هفته از برنامه های خود قرار دهید. به این علت که ادامه دادن این تمرین در نهایت منجر به کاهش ذخایر گلپکوژن در بدن در و کاهش شدث تمرین شما می شود.

استراتژی پنجم : به خودتان استراحت بدهید

یا کنار گذاشتن تمرین به مدت ۳ الی ۴ روز به این معنی است که شما دیگر نیازی به کاهش وزن ندارید؟ شما نمی توانید چنین چیزی را تصورکنید. این کار فقط به این معنی است که ازاستراحت خود لذت ببرید. وقتی که بدن خود را به صورت تمام وقت تحت فشار قرار می دهید، با شما سر لجبازی گذاشته و ذقیقأ خلاف آنچه که شما انتظار دارید عمل می کند. در این هفته سه روز کامل به خودتان. استراحت دهید و دوباره برنامه بالا را ازسر بگیرید.آنگاه بدن شما با سرعت بیشتری به شما پاسخ می دهد و دستاوردهای بزرگتری دریافت خو اهید کرد.

منبع: تک اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *