تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزننکته های تغذیه ایورزش

طرز تهیه پودر پروتئین خانگی

پودر پروتئین، یک گرایش شبیه آهنگ های جاستین بیبر است، یا آن را دوست دارید یا از آن بدتان می آید. همه افرادی که می شناسم، یک نظر قطعی در مورد پودر پروتئین دارند که از« یک ضرورت روزانه » تا « یک چیز کاملا بی فایده » متغیر است. نکته جالب در مورد پودر پروتئین این است که این نظرات در داخل گروه ها متفاوت است. ورزشکاران زیادی را می شناسم که به پودر پروتئین دست نمی زنند، تعداد زیادی از افراد غیر ورزشکار که بدون یک شیک پروتئین از خانه بیرون نمی روند و مادر من که نظرش اینگونه خلاصه می شود. یک موز بخور.

اگر از طرفداران پودرهای پروتئین هستید، قطعا متوجه شده اید که پودرهای پروتئین به دو دسته تقسیم می شوند. پودرهای مقرون به صرفه که مواد تشکیل دهنده مرموز و مواد شیمیایی عجیب و غریبی دارند که شما حتی نباید آن را به حیوان خانگی تان بدهید. و پودرهای کاملا طبیعی که بسیار گران قیمت هستند. خوشبختانه، یک راه حل وجود دارد! پودر پروتئین خانگی.

چرا پودر پروتئین خانگی؟

پودر پروتئین خانگی، چندین مزیت نسبت به پودرهای آماده فروشگاهی دارد. همان طور که قبلا گفته شد، پودرهای فروشگاهی می توانند شدیدا گران قیمت باشند. اگر شما مواد تشکیل دهنده تان را به صورت فله بخرید، می توانید با کمتر از ۵ دلار، ذخیره یک ماه پودر پروتئین تان را آماده کنید. بد نیست!

همچنین همانطور که گفته شد، بسیاری از پودرهای از پیش آماده دارای تعداد زیادی مواد تشکیل دهنده مضر هستند. با درست کردن پودر پروتئین خودتان، می توانید منابع پروتئین و طعم دهنده ها را در پودرتان، محدود به آنهایی کنید که می خواهید و در نهایت درست کردن پودر پروتئین خودتان، به شما امکان می دهد که با دستور تهیه بازی کرده و پودر مناسب برای خودتان را پیدا کنید که ارزش غذایی آن، قابل مقایسه است.

قدم ۱: منابع پروتئین تان را انتخاب کنید

برای ساختن پودر خودتان، شما به چندین منبع پروتئین خشک نیاز خواهید داشت. اینکه کدام منبع را انتخاب می کنید و چه مقدار از آنها را مصرف می کنید، کاملا به شما بستگی دارد.

مواد لازم

۱ فنجان عدس سبز

۱/۳ فنجان برنج قهوه ای

۱/۳ فنجان جو دوسر

دستور مورد علاقه من عبارت است از:

۱/۲ فنجان جو دوسر

۱/۲ فنجان کوینولا

۱/۳ فنجان برنج قهوه ای

سایر منابع پروتئین که شما می توانید استفاده کنید، عبارتند از: بلغور گندم، عدس های دیگر، گندم فراو و جو. شما همچنین می توانید از یک نوشیدنی کره ای به نام میشو گارو الهام بگیرید. این نوشیدنی از دانه هایی که از زمین می رویند، درست می شود، مانند جو، ذرت، برنج، ارزن و سایر مواد تشکیل دهنده ای مانند: لوبیای سویا، دانه های کنجد و لوبیای سیاه .

قدم ۲: آنها را پودر کنید

به عنوان بخش سرگرم کننده، پروتئین تان را به شکل پودر در بیاورید و مخلوط کنید. آسیاب کردن دانه های سخت به شکل پودر، با استفاده از یک ادویه ساب، کار راحتی است اما اگر یکی از آنها ندارید، نگران نباشید، می توانید از یک مخلوط کن استفاده کنید.

اگر از خودتان می پرسید: « آیا مخلوط کن من به قدر کافی قدرتمند است؟ » پاسخ مثبت می باشد. من از مخلوط کن بسیار قدیمی ام استفاده می کنم و او اینکار را به خوبی انجام می دهد، هر چند حدود ۵ دقیقه طول می کشد. اگر نگرانید که مخلوط کن تان برای اینکار مناسب نباشد، مواد تشکیل دهنده تان را از قبل خیس کرده و سپس در یک ماهیتابه کم عمق بزرگ، برشته کنید زیرا این کار باعث خواهد شد که مخلوط کردن آنها آسان تر شود یا به سادگی می توانید از منابع پروتئین نرم مانند جو و کوینولا استفاده کنید.

قدم ۳: طعم دهنده ها را اضافه کنید

بسیاری از مردم، پودر پروتئین ساده را دوست دارند زیرا می توانند در طول تهیه شیک یا اسموتی، به آن طعم اضافه کنند. اما داشتن پودر طعم دار نیز می تواند خوب باشد (فقط برای راحت تر کردن کارها در آینده). فقط کافی است چند قاشق غذاخوری از هر چیزی که می خواهید را به پودرتان اضافه کنید. طعم دهنده مورد علاقه من، نارگیل و شکلات ریز شده با کمی شکر و جوز است.

اگر شما مواد تشکیل دهنده ریز یا پودر شده مانند پودر کاکائو، شکر یا هر ادویه دیگری را اضافه کنید، می توانید به سادگی آنها را با پودر پروتئین تان مخلوط کنید. اگر مواد تشکیل دهنده بزرگتر مانند آجیل، نارگیل یا میوه خشک منجمد اضافه کنید، باید قبل از فرایند مخلوط کردن، آن را در یک مخلوط کن بیندازید.

قدم ۴: لذت ببرید

به همین راحتی، شما یک پودر پروتئین خانگی کامل، درست کرده اید که می توانید به عنوان یک شیک عالی بعد از تمرین تان بخورید. آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. این پودر در قفسه برای چند ماه و در فریزر برای چند سال، سالم خواهد ماند.

یک نکته فوری سلامتی

در حالی که پودر پروتئین خانگی، به طور کلی سالم تر از انواع فروشگاهی آن است، برخی از افراد، به شدت مخالف خوردن غلات و برنج خام هستند. اگر شما یکی از این افراد هستید، سعی کنید تمام مواد تشکیل دهنده تان را قبل از استفاده از آنها برشته کنید. علاوه بر این، حتی اگر آن را نمی پزید، همیشه برنج، جو، گندم فارو، کوینولا و غلات دیگرتان را بشویید.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *