تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

هر آنچه که در خصوص متابولیسم بدن باید بدانید

با توجه به حجم کم فعالیت و تحرک ما د رطول روز به نظر می رسد که روند به شدت ناامید کننده ای برای متابولیسم بدن خود داشته باشیم. فعالیت به شدت کم ما در طول روز و همچنین شاید نوع غذاهای حجیم و پرکالری که معمولا می خوریم تاثیرات منفی زیادی در سوخت و ساز بدن ما داشته و می تواند تا حد زیادی برای سلامتی مضر باشد. روز به روز چاق تر خواهیم شد و بیماری های مختلف فقط به جرم اینکه کمی به سیستم گوارشمان بی توجه بودیم به سراغ مان خواهند آمد. خب به نظر شما با این روند چه کمک موثری می توان به سوخت و ساز بدن کرد که کارش را بهتر انجام دهد؟ با هفت گنج همراه باشید تا ۷ نکته ی ضروری در خصوص متابولیسم بدن را به شما بگوییم.

۱. غذاهای متفاوت

بسیاری از بیمارانی که به مشکلات گوارشی مربوط به متابولیسم مبتلا هستند، هر روز صبحانه، ناهار و شام یکسانی داشته و همچنین وعده های غذای شان در روزهای متوالی شبیه هم هستند. وعده های شبیه به هم سرعت سوخت و ساز را کاهش داده و موجب انباشتگی غذا در سیستم گوارشی می شوند. به یاد داشته باشید که هر غذایی دارای مواد تغذیه ای متفاوت و همچنین مشخصات باکتریایی منحصر به فرد است. در این خصوص ما به شما توصیه می کنید که در وعده های مختلف و همچنین روزهای هفته غذاهای متفاوت بخورید.

۲. سرکه ی سیب و متابولیسم بدن

سرکه ی سیب می تواند یک مکمل طبیعی برای متابولیسم بدن باشد. سرکه ی سیب در بهبود باکتری های روده و تغییر دوباره ی متابولیسم بدن و بهبود آن می تواند موثر باشد. برخی از مطالعات روی سیب نشان می دهد که این میوه روی قند خون و درمان کبد چرب تاثیر بالایی دارد. سعی کنید سرکه ی سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و آن را مصرف کنید. در ساده ترین کار می توانید آن را به سالاد خود اضافه کرده و میل کنید.

۳. نوشیدن آب و متابولیسم بدن

هیچ چیز مانند آب نمی تواند در بهبود سیستم سوخت و ساز بدن موثر باشد. آب می تواند روند هضم را روان تر کرده و همچنین جلوی خشک شدن و از دست دادن آب بدن را بگیرد. گفته می شود که روزانه ۸ لیوان آب باید خورده شود اما ما به شما توصیه می کنیم حتی بیشتر از این را هم بنوشید به خصوص اگر یک ورزشکار مشتاق هستید.

۴. چای سبز

چای سبز به راحتی می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد. برخی مطالعات نشان می دهند که چای سبز می تواند با افزایش سوخت و ساز چربی متابولیسم را بهبود داده و همچنین باعث کاهش وزن شود. خواص چربی سوزی چای سبز به خاطر غلظت بالای کاتچین که یکی از آنتی اکسیدان های قوی است، می باشد. نوشیدن روزانه ۳ فنجان چای سبز به سوزاندن چربی و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند.

۵. روزه

ممکن است تعجب کنید اما تا حدودی نخوردن هم می تواند به متابولیسم بدن کمک کند. منظور ما قطعا یک پرهیز ۲-۳ ساعته نیست بلکه اگر یک روزه ی کامل بگیرید و تا ۱۲ ساعت چیزی نخورید می توانید سیستم گوارش تان را بعد از یک استراحت مفصل به کار دوباره وادار کنید و البته با انرژی بیشتر سوخت وس از بدن خود را هدایت کنید.

۶. خواب

خواب می تواند روی متابولیسم بدن شما تاثیر بگذارد. حداقل ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه می تواند در تنظیم تعداد هورمون هایی که در تنظیم اشتها و انسولین موثرند کمک کند.

۷. تحرک

تمام کارهای گفته شده بالا اگر در یک بدن کم کار و تنبل انجام شود هیچ فایده ای نداشته و کمک تان نمی کند. تحرک داشتن و فعالیت کافی راز اصلی متابولیسم خوب است. حداقل باید خود را ملزم کنید تا روزی ۱ ساعت از پشت کامپیوتر برخاسته و کمی قدم بزنید. همچنین می توانید تمرین هایی را که برای خود در نظر گرفته اید انجام دهید تا تپش قلب تان به چالش کشیده شود. با این روند قطعا سیستم گوارش شما هم سود می برد.

منبع: 7 گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *