مضرات و فواید آبمیوه ها برای ورزشکاران

مضرات و فواید آبمیوه ها برای ورزشکاران

اگر شما هم آبمیوه زیادی مصرف می کنید و به خوردن مداوم آن پایبند هستید لازم است مضرات و فواید مصرف آبمیوه را بدانید. آیا شما به دنبال از دست دادن وزن خود هستید یا اینکه لازم دارید که بدنتان سم زدایی شود؟ آیا به دنبال عضله سازی هستید و دوست دارید سریع ترین راه را برای دریافت مواد غذایی به دست بدایند؟ آیا می خواهید بهترین تغذیه را برای تناسب اندامتان بشناسید؟ در این مقاله ما شما را با فواید آبمیوه ها بیشتر آشنا می کنیم

آبمیوه ها سریع تر جذب بدن می شوند

اگر شما بک بشقاب سبزیجات خرد شده برای جذب سریع و هضم راحت می خورید ما یک پیشنهاد بهتر داریم. آبمیوها در حین اینکه ارزش غذایی زیادی دارند زودتر و بهتر نیز جذب بدن می شوند. بشقاب های کوچک سبزیجات همان تاثیری را داند که بطری های آمیوه دارند منتها آبمیوه ها سریع تر جذب بدن می شوند.

آبمیوه ها حجم بالایی از مواد مغذی را با خود دارند.

شما وقتی یک میوه را داخل دستگاه آبمیوه گیری می اندازید و آن ها را آب می گیرید مثل این است که ۲-۳ عدد میوه را داخل یک لیوان فشرده می کنید. این آبمیوه در تایم کمتری خورده بم شود اما تاثیرات غذایی بیشتری به صورت فشرده دارد. در واقع شما با خوردن یک لیوان آب میوه به اندازه ی چند عدد میوه ی کامل مواد مغذی به بدنتان رسانده اید.

مناسب برای تناسب اندام

آبمیوه ها به علت کالری کمی که دارند در کم کردن وزنتان به شما کمک می کنند. اگر به دنبال کم کردن وزن هستید و مدام به فکر غذاهایی می باشید که کالری کمتری داشته باشند آبمیوه ها بهترین انتخاب هستند. آبمیوه ها با مواد مغذی که دارند گرسنگی تان را تا حدی برطرف می کنند و از طرفی شما را چاق نمی کنند

مضرات و دردسرهای مصرف نابه جا

مصرف آبمیوه به تنهایی خوب نیست. بدن شما درصورتی که مواد مغذی به خصوص مواد قندی دارای گلوکز را دریافت نکند مجبور خواهد بود از قند موجود در آبمیوه که همان فروکتوز است استفاده کند. این در حالی است که این روند نباید زیاد ادامه پیدا کند چرا که سوخت اولیه ی مغز گلوکز است. سطح پایین گلوکز باعث حالت تهوع، سرگیجه و عوارض اینچنینی می شود.

پس از سه روز که بدن شما پروتئین و دیگر مواد ملزم خود را دریافت نکند شروع به شکستن بافت ماهیچه ای بدن می کند تا این کمبود جبران شود. به این صورت به بافت ماهیچه ای شما که مدت زیادی هم طول می کشد تا تشکیل شوند آسیب می رسد.
به علاوه آبمیوه ها برعکس میوه ها فیبر زیادی ندارند بنابراین نمی توانند جایگزین میوه ها شوند. به همین علت است که پس از مدتی مصرف آبمیوه و در صورتی که میوه ی کافی مصرف نمی کنید بدن شما با فقدان مقادیر کافی فیبر رو به رو شده و مشکلاتی نظیر یبوست به وجود می آورد.

منبع: 7گنج


نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.