پای مرغ و سبزیجات رژیمی

طرز تهیه پای مرغ و سبزیجات رژیمی

مواد لازم پای مرغ و سبزیجات رژیمی

آرد:  250 گرم
کره:  100 گرم
شیر یا ماست:  یک لیوان
پنیر پیتزا:  200گرم
سینه مرغ ریز شده:  یک عدد
کرفس:  یک شاخه
پیاز:  2 عدد
نمک + فلفل + ریحان خشک: به مقدار لازم

طرز تهیه پای مرغ و سبزیجات رژیمی

ابتدا کره نرم شده را کاملاً‌با آرد مخلوط می‌کنیم. شیر یا ماست را به همراه نمک به آن اضافه کرده و مخلوط می‌:نیم تا خمیر به دست آید. خمیر را در قالب پهن کرده و با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 25 دقیقه در فر قرار می‌دهیم. پیاز و کرفس را ریز کرده و در ظرف مورد نظر با کمی کره تفت می‌دهیم. سپس سینه مرغ را خلالی برش داده و به پیاز اضافه می‌کنیم و در حدود 3 دقیقه تفت می‌دهیم. مواد آماده را داخل قالب روی خمیر پهن می‌کنیم و روی آن کمی ریحان خشک و پنیر پیتزا را می‌ریزیم و در حدود 10 دقیقه با حرارت 180 درجه سانتیگراد در فر قرار می‌دهیم تا سطح آن طلایی شود. سپس آن را به صورت برش‌های مثلثی با کچاپ سرور می‌کنیم.

منبع: دکتر کرمانی


نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.