درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

از سقط جنین و دلایل آن بیشتر بدانید(1)

سقط

خاتمه یافتن حاملگی قبل از هفته 20 حاملگی و یا به دنیا آمدن جنین با وزن کمتر از 500 گرم را سقط تعریف کرده اند .

سقط خود به خود در سه ماهه اول

بیش از 80 درصد سقط های خود به خود در 12 هفته اول حاملگی رخ می دهند . در سقط های سه ماهه اول مرگ جنین تقریبا در تمام موارد مقدم بر دفع خود به خود اتفاق می افتد .نکته اصلی در تعیین علت سقط زود هنگام مشخص کردن علت مرگ جنین است اگر سن هر یک از والدین بیش از 40 سال باشد میزان سقط بالینی تقریبا دو برابر می شود .

1- عوامل جنینی

حدود نیمی از سقط ها از نوع بدون جنین هستند در این موارد از واژه تخمک تحلیل رفته استفاده می شود . 50 درصد دیگر از نوع سقط های دارای جنین هستند که معمولا در آنها اختلال تکاملی زیگوت جنین و گاهی اوقات جفت دیده می شود . در نیمی از موارد سقط های دارای جنین اختلالات کروموزومی وجود دارند .

2 . عوامل مادری


-عفونت ها


اختلالات طبی

 علاوه بر دیابت شیرین و بیماری تیروئید که با سقط زود هنگام ارتباط دارند بیماری سیلیاک نیز سبب سقط راجعه و ناباروری در مردان و زنان می شود . بیماری سیانوتیک اصلاح نشده قلب ، بیماری التهاب روده و لوپوس اریتماتوی سیستمیک ممکن است خطر سقط را افزایش دهند . حاملگی در حضور وسایل داخلی رحم ( IUD ) با افزایش خطر سقط همراه است .

دوز های درمانی پرتوتابی بی شک سقط زاست اما تماس با کمتر از 5 راد اشعه خطر سقط را افزایش نمی دهد . افرادی که از سرطان جان سالم به در می برند و قبلا تا پرتو درمانی شکمی ـ لگنی تحت درمان قرار گرفته اند ممکن است بعدا در معرض افزایش خطر سقط باشند .
ادامه دارد …

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *