تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

برای ورزش کردن یک همراه پیدا کنید

تناسب اندام می‌تواند یک سرگرمی باشد، اما بشرطی که یک دوست، شما را همراهی کند. اگر به چند راه جالب برای متقاعد کردن یک دوست نیاز دارید تا شما را در باشگاه همراهی کند، در زیر ۶ نکته‌ی مفید آورده‌ایم که دوستتان را از روی صندلی بلند کرده و به ورزش با شما تشویق می‌کند.

شما می‌دانید که چرا باید فعال باشید، اما حالا وقت آن است که معلوماتتان را اشاعه داده و در عمل به دوستان و خانواده‌تان کمک کنید. هنگامیکه شما وقت و انرژی‌تان را صرف بهبود سلامتی‌تان می‌کنید، نتایج آن اغلب برای همه قابل مشاهده است.

بالا رفتن اعتماد بنفس، تصویر بدنی و پوست درخشانتان، ممکن است برای متقاعد کردن اطرافیانتان کافی باشد. اما شاید لازم باشد که برای کمک به دوستان و اعضای خانواده که تمایلی به فعال بودن ندارند، از چند تاکتیک اضافی دیگر استفاده کنید.

زمان، مهم است

بلافاصله بعد از ورزش، زمان مناسبی است تا در مورد احساس خوبی که دارید با دوستتان صحبت کنید. در این زمان، شما بخاطر فعالیتی که انجام داده‌اید، بسیار هیجان زده و پر انرژی هستید. سعی کنید درست بعد از تمرین، با دوستانتان ملاقات کنید یا به آنها زنگ بزنید.

افزایش انرژی که شما بلافاصله بعد از یک ورزش خوب احساس می‌کنید بسیار طبیعی است، بنابراین آنها انرژی مثبتی که از شما ساطع می‌شود را می‌شنوند یا احساس می‌کنند و از شور و شوقی که دارید، هیجان زده می‌شوند.

ورزش می‌تواند روحیه بخش باشد

روزهای بد برای همه‌ی ما پیش می‌آیند و اینکه دوستی باشید که تلاش می‌کند فرد دیگری احساس بهتری داشته باشد، واقعا لذت بخش است. پس سعی کنید برای کسی که استرس دارد یا نا امید است یک دوست فوق العاده باشید.

او را به پیاده روی یا گردش ببرید تا کمی هوای تازه بخورد و به او بگویید که به حرف‌هایش کاملا گوش می‌دهید. داشتن یک همراه برای ورزش لزوما به این معنی نیست که به یک سالن ورزشی سر پوشیده اکتفا کنید.

به دوستتان بگویید که خارج شدن از خانه و فعال بودن می‌تواند راهی برای بهتر شدن روحیه و خلق و خوی او باشد. هنگامیکه شما فعال هستید، این کار ترشح هورمون‌های طبیعی احساس خوب در بدن شما را افزایش می‌دهد.

با دوستانتان به روال درست زندگی برگردید

اگر شما و دوستانتان به یک مهمانی رفتید و بیش از حد زیاده روی کرده‌اید، می‌توانید پیشنهاد دهید که صبح روز بعد با ورزش صبحگاهی و یک صبحانه‌ی سالم به روال عادی زندگیتان برگردید. بسیار آسان است که روز بعد از مهمانی را به تنبلی و سستی بگذرانید اما می‌توانید به این احساس گناه که کل روزتان را هدر خواهید داد، پایان دهید.

شاید دوستان شما از ایده‌ی زود بیدار شدن بعد از شب مهمانی خوششان نیاید، اما به محض اینکه بیدار شده و برای بیرون رفتن آماده شوند از شما تشکر خواهند کرد. با این پیشنهاد شاید حتی بتوانید دوستی پیدا کنید که بطور منظم در آخر هفته‌ها با شما ورزش کند.

به خودتان انگیزه بدهید

ما اغلب اوقات، با خوشحالی به یک دوست کمک می‌کنیم تا برای ورزش انگیزه داشته باشد، اما نمی‌توانیم انگیزه‌ی خودمان را حفظ کنیم. اگر روزی احساس کردید که به یک همراه نیاز دارید تا به شما کمک کند ورزش کنید، از یک دوست غیر فعال بخواهید که از شما حمایت کند.

شما به او کمک می‌کنید که حرکت کند، و او هم به شما کمک می‌کند که به حرکتتان ادامه دهید. این یک ترکیب بی نقص است. می‌دانم که بسیاری از مردم وقتی به انگیزه نیاز دارند، بیشتر تمایل دارند که از دوستانی که در زمینه‌ی تناسب اندام فعال‌تر و موفق‌ترند کمک بگیرند، اما یک دوست غیر فعال نیز می‌تواند به همان اندازه به شما کمک کند.

این کار شما، شاید به آنها انگیزه بدهد که دست بکار شوند و عادت‌های خودشان را نیز بهبود ببخشند.

تغییرات روش زندگی خود را با بقیه در میان بگذارید

وقتی برای اولین بار یک زندگی فعال و سالم را شروع می‌کنید، ممکن است دوستانتان نگران شوند یا درباره‌ی تغییراتی که انجام می‌دهید به شما هشدار دهند، مخصوصا اگر به آنها این فرصت را ندهید که دلیل کارهای جدیدتان را درک کنند.

اگر می‌دانید که سبک زندگی جدید و فعال شما ممکن است شما را از فعالیت‌های دوستانه و خانوادگی دور کند، سعی کنید که در مورد اهدافتان با آنها صحبت کنید. هر زمان که ممکن است از دوستی که گاهی با شما ورزش می‌کند بخواهید که در این سبک زندگی جدید شما را همراهی کند.

لباس‌های ورزشی جذاب

هیچ چیزی جذاب‌تر از لباس‌های ورزشی فوق العاده نیست. یکی از بهترین راه‌ها برای الهام بخشیدن به یک دوست برای اینکه فعال شود این است که برای خرید لباس و کفش ورزشی جدید، او را با خودتان ببرید.

هنگامیکه دوستتان یک لباس مناسب پیدا کرد، برای پوشیدن آن به بهانه‌ی خوبی نیاز دارد. شما باید آماده باشید و پیشنهاد کنید که با شما به یک کلاس ورزشی یا پیاده‌روی بیاید.

همه‌ی ما به دلایل مختلفی با انگیزه هستیم. هنگامیکه شما سالم‌تر و خوش اندام‌تر می‌شوید، طبیعی است که دوست داشته باشید درمورد آن، همه جا صحبت کنید و بخواهید که عزیزان و نزدیکانتان نیز همان احساسات مثبت را تجربه کنند.

اگر واقعا می‌خواهید به کسانی که در زندگی شما حضور دارند کمک کنید تا عادات سالم‌تر را بپذیرند، باید افکار و نظراتتان بسیار مثبت و دلگرم کننده باشد. هیچکس دوست ندارد بشنود که شیوه‌ی فعلی زندگی‌اش نادرست است.

این مسئله می‌تواند مضر و ناخوشایند باشد و حتی یک دوستی خوب را بهم بزند. اگر شما شخصا راه درست را پیدا کرده‌اید و شیوه‌ی زندگی جدیدتان را دوست دارید، فقط صبور باشید. زیرا هنگامیکه دوستان و خانواده‌تان آمادگی داشته باشند، در مورد رازهایتان از شما سوال خواهند پرسید.

وقتی می‌خواهید یک دوست را راضی کنید تا با شما ورزش کند، فقط از عبارات ملایم استفاده کنید. با استفاده از روش‌های سرگرم کننده و مثبت، خانواده و دوستانتان را تشویق کنید و به آنها کمک کنید تا با هر سرعتی که می‌توانند، سلامتی‌شان را در دراز مدت بهبود ببخشند.

یک ضرب المثل قدیمی می‌گوید: «شما می‌توانید یک اسب را به سمت آب ببرید، اما نمی‌توانید او را مجبور کنید که آب بنوشد». توصیه‌ی مهم من به شما این است: اگر به راهنمایی کردن دیگران ادامه دهید، سرانجام یک شخص مناسب پیدا می‌کنید تا با شما ورزش کند.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *