طرز تهیه خورش رژیمی کدو حلوایی

طرز تهیه خورش رژیمی کدو حلوایی

کدو حلوایی از جمله سبزیجات پاییزی و زمستانی است که در پخت انواع و اقسام دسرها و غذاهای فصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خورش کدو حلوایی نیز یکی از این غذاهای فصلی و خوشمزه است که در آن، کدوحلوایی ماده اصلی بوده و به همراه سس گوجه فرنگی و آبلیمو، مزه‌دار می‌شود. در بعضی از شهرها این خورش قدیمی را به‌عنوان شام یلدایی در آخرین شب پاییز می‌پزند و از خوردن آن در جمع خانوادگی، بسیار لذت می‌برند.

مواد لازم خورش رژیمی کدو حلوایی

کدو حلوایی:  4 عدد بزرگ

پیاز:  2 عدد متوسط

سس گوجه فرنگی:  2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون:  2 قاشق غذاخوری

هویچ:   2 عدد متوسط

آبلیمو:   1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل، زردچوبه:   بمقدار لازم

طرز تهیه خورش کدو حلوایی

ابتدا پیازها را خرد کرده و با روغن زیتون کمی سرخ می کنیم.کدوها را پوست می کنیم و قطعه قطعه می کنیم و می شوئیم.سپس کدوها را به پیاز اضافه کرده و کمی تفت می دهیم و هم می زنیم تا کمی طلایی شود.زردچوبه و نمک و فلفل و سس گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و هم می زنیم. هویچ را خرد کرده و به مخلوط اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم. سپس 2 لیوان آب و یک قاشق آبلیمو را به آن اضافه کرده و می گذاریم با حرارت ملایم بپزد. خورش در آخر نباید بیشتر از نصف لیوان آب داشته باشد.در صورتیکه آب خورش تمام شود و کدو یا هویج نپخته باشد کمی آب به آن اضافه می کنیم تا بپزد. می توانیم به این خورش کمی سماق نرم شده هم اضافه کنیم. در صورتیکه نخواهید از روغن استفاده کنید می توانید پیازها را با آب بپزید.همچنین می توانیم به خورش شوید خرد شده نیز اضافه کنیم.این خورش را با برنج نیز می توان سرو کرد.

منبع: آلامتو


نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *