داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

طب سنتی و درمان مشکلات کلیوی (1)

دلایل زیادی برای به وجود آمدن سنگ کلیه وجود دارد. اصلاح رژیم غذایی اولین اقدام درمانی برای برای سنگ کلیه است و برنامه غذایی افرادی که مستعد سنگ کلیه هستند باید زیر نظر متخصص طب سنتی باشد تا احتمال به وجود آمدن سنگ به حداقل برسد. به همین دلیل باید این گروه از موادغذایی را همراه با مصلح آن استفاده کرد.

نکاتی که باید رعایت کنید تا دچار سنگ کلیه نشوید.

نوشیدن شیر همراه دارچین یا عسل به هضم بهتر آن کمک می کند و مانع از رسوب کلسیم در کلیه و ایجاد سنگ می شود بسیاری از افراد موادغذایی را در وعده ی صبحانه می خورند که طبع سرد دارند، در حالی که باید از موادغذایی با طبع گرم استفاده کنند. برای مثال برای صبحانه باید ارده، شیر و عسل یا ارده و شیره ی خرما یا انگور استفاده کرد.

خوردن نان، پنیر و گردو برای شام توصیه می شود چون جذب کلسیم در شب بیشتر است و در کلیه رسوب نمی کند.

کشک ماده غذایی است که در آن مقدار زیادی کلسیم وجود دارد و به سلامت استخوان ها کم می کند، اما از دیدگاه طب سنتی این ماده غذایی اگر با مصلح مصرف نشود، می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود بنابراین حتما آن را با گردو بخورید و اگر کشک به شکل مایع باشد باید داخل آن نعناع و سیر داغ بریزید تا از رسوب در کلیه پیشگیری کنند.

مصرف هم زمان ماهی و ماست نیز باعث می شود مواد زائد و کلسیم در کلیه رسوب کند و باعث به وجود آمدن سنگ کلیه شود.

افرادی که سنگ کلیه دارند می توانند نصف استکان آب کرفس را با عرق بهارنارنج ترکیب کنند و قبل از هر وعده ی غذایی بنوشند.

ترکیبی از یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری آب ریحان درست کنید. استفاده ی مداوم از این ترکیب، هنگام صبح و با معده ی خالی به مدت شش ماه، کلیه ی شما را تقویت و سنگ ها را از مجاری ادراری شما خارج می کند.

برای دیدن ادامه مطلب طب سنتی و درمان مشکلات کلیوی (2) کلیک کنید.

منبع: بوعلی دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *