داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

با چه غذاهایی لیمو نخوریم؟

خوراکی های زیادی وجود دارند که اگر به همراه لیمو مصرف شوند نه تنها خاصیتی ندراند بلکه باعث ضرر و زیان برای بدن نیز می شوند. غذاهایی مانند نان، سیب زمینی، برنج، گندم و به طور کلی با غذاهای نشاسته ای و همین طور لیمو با موز، بلوط  با نان های شیرینی، میوه های شیرین، گوجه فرنگی، سیب درختی، سرکه، لپه و با همه ی حبوبات سازگار نیست.

در عوض خوراکی هایی که در ادامه، نام آن ها ذکر خواهد شد، می توانند ترکیبات مفیدی با لیمو برای بدن تشکیل دهند و در جهت هماهنگی و سازگاری با لیمو می باشند.

این خوراکی ها عبارتند از: روغن های مایع نباتی، میوه ی زیتون، گردو، بادام، فندق، سیب زمینی ترشی، بادام زمینی، نارگیل، هویچ، سالاد کاهو، کرفس، تره فرنگی، پیاز، چغندر،گل کلم، شاهی، آندیو، سیر، ترب، بادمجان، فلفل، رازیانه، مارچوبه، اسفناج، شنگ، کدوی مسمایی، کدوی حلوایی، تخم مرغ و پنیر.

میوه های ترش یا نیمه ترش خاصیت شفابخش دارند. مثل انواع لیمو، آناناس، توسرخ، پرتقال، نارنج، نارنگی، هلو، انگور و … این میوه ها می توانند با ترکیب بندی های خاصی اثرات بسیار مطلوبی بر درمان رماتیسم و سیاتیک داشته باشند. به عنوان مثال لیمو با بسیاری از سبزیجات ترکیب غذایی مفیدی را تشکیل می دهد.

از آن جمله ترکیب لیمو با سیر، پیاز، کرفس، کاهو، تربچه، هویچ، شلغم، رازیانه، چغندر، کلم، بویون سبزی های برگ دار، سبزی های ریشه دار، فلفل شیرین (پاپریکا)، بادمجان، جعفری و آرتیشو برای تندرستی و سلامت بسیار مفید می باشند.

برای این که محیط دهان شما ضدعفونی شود هر روز صبح مقداری آب لیموی تازه را با کمی آب مخلوط کرده و در دهان بگرانید. این عمل باعث می شود که محیط دهان به وسیله لیمو و آنزیم های ویژه ای که در آن موجود است عاری از باکتری و میکروب گردد.

بقراط گفته است: باید کاری کنی که غذای تو تنها داروی تو شود و داروی تو غذای مخصوص تو گردد.

برای حفظ تندرستی کامل باید از نوشیدن نوشابه های الکلی به هر شکل و مصرف گوشت قرمز و مشتقات آن خودداری نمایید، زیرا این ترکیبات، سمومی را وارد خون می سازد و باعث می شود، ترکیب سالم و قلیایی خون از بین برود. همواره محیط خون بدن را قلیایی نگه دارید زیرا این پدیده به سلامت بیشتر سلول ها کمک می کند. با گیاهان و میوه ها و سبزی های متنوع و مرکبات محیط خون قلیایی می شود.

همچنین بسیاری از ادویه ها مثل خردل، فلفل، وانیل، باعث اختلال در کار کبد و لوزالمعده، غدد فوق کلیوی، غده های داخلی و غدد جنسی و معده و گلو و دستگاه عصبی می شوند و برای جلوگیری از بروز این اثر باید به طور عمده از میوه های مختلف فصل استفاده نمود.

لیمو دارای عوامل ضد سرطان

لیمو یکی از دلپذیرترین میوه ها از لحاظ طعم و عطر می باشد. لیموهایی که در شمال و جنوب ایران پرورش می یابند از لحاظ داشتن خواص طبی کامل بوده و هیچ گونه خطری در مورد کم کردن املاح طبیعی بدن و کلسیم خون گزارش نشده است و برعکس اسیدسیتریک موجود در آن مقوی خون و بالابرنده ی میزان کلسیم بدن است.

طبق آخرین مطالعاتی که بر روی لیمو و ترکیبات آن انجام شده، معلوم گردیده است که لیمو دارای مواد آنتی اکسیدان می باشد که درموارد متعدد موجب جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی و کنترب سرطان است.

منبع: بوعلی دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *