درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

کشنده‌ترین عامل مرگ و میر زنان چیست؟

تحقیقات نشان داده تا سال 2016 آمار مرگ زنان در اثر سرطان به 60 درصد افزایش خواهد رسید.

آمار مرگ سالانه افراد با جمعیت دانمارک برابری می‌کند و این در حالیست که خیلی از سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند؛ فقط کافیست نکاتی را در نظر بگیریم و آنها را در زندگی روزمره به کار ببریم.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، بالاترین میزان مرگ زنان در اثر سرطان مربوط به کشورهای فقیر و یا کشورهایی با درآمد متوسط می‌شود.

سال کوال، معاون ارشد بهداشت جهانی در ACS می‌گوید: ” اکثر مرگ و میرهای سرطان در سن جوانی و قبل شروع میانسالی رخ می‌دهد. با توجه به پیری جمعیت در خیلی از کشورهای جهان باید مانع روند توسعه سرطان شد”.

سال کوال هم‌چنین افزود: عدم شرایط مالی مناسب برای مراجعه به پزشک، عادت نداشتن مردم به چکاپ‌های هر چند وقت یک‌بار، نبود پزشک‌های متخصص وظیفه‌شناس، هزینه گزاف درمان‌های پزشکی، استرس روزانه، ترس از شرایط متغیر زندگی، نگرانی بابت خانواده، پرخوری، رژیم غذایی غلط، مواد شیمیایی و صنعتی که تمام خوراکی‌ها را در برمی‌گیرد و تنفس در هوای آلوده موجب ایجاد سرطان می‌شوند.

با توجه به اینکه‌ عوامل سرطان‌زا تا حد زیادی قابل پیشگیری هستند، باید چاره‌ای افزود تا مردم را برای رعایت نکات گفته شده ملزم کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، از هر هفت زن یک زن بر اثر سرطان جان می‌بازد و پس از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان کشنده‌ترین عامل مرگ و میر به شمار می‌آید.

سرطان پستان، ریه، روده بزرگ و گردن رحم جزء مرگبارترین سرطان‌ها محسوب می‌شوند که جای نگرانی و تفکر ایجاد می‌کنند.

مادران جوانی از دست می‌روند که صاحب فرزند یا فرزندانی هستند و نبود مادر برای این فرزندان چالش‌هایی ایجاد می‌کند که خود باعث به وجود آمدن سیل عظیمی از مشکلات در جامعه و در خود شخصیت فرد می‌شود. زنجیره‌ای که ادامه‌دار است و باید هرچه زودتر برای کاهش آمار سرطان کاری کرد، گرچه همین الان هم خیلی دیر شده است.

منبع: جام جم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *