جنسیسلامتی

آشنایی با راه‌های مقابله با اعتیاد به پورنوگرافی

بسیاری از افرادی که اعتیاد به پورنوگرافی دارند، دیدن مواد پورنوگرافی را از سنین پایین شروع می‌کنند و در بسیاری موارد، بیماری به حدی تشدید می‌شود که بیمار دیگر با مواد پورنوگرافی تحریک نمی‌شود.

بنابراین سعی می‌کند با استفاده بیشتر و متنوع تر از مواد پورنوگرافی به حساسیت اولیه دست پیدا کند، ولی آن اتفاق نمی‌افتد و در نهایت از دنیای پورنوگرافی خارج و وارد اعمال پورنوگرافیک می‌شود و زندگی خانوادگی و اجتماعی اش به خطر می‌افتد. البته راه‌های زیادی برای مقابله با اعتیاد به مواد پورنوگرافی وجود دارد و بیمار می‌تواند با اقداماتی به خودش کمک کند تا از دام اعتیاد به پورنوگرافی خلاصی یابد. اگر شما هم از این اعتیاد رنج می‌برید:

محیط خود را عوض کنید و کارهایی را که هر روز انجام می‌دادید، تغییر دهید.

از موقعیت‌های پر خطر مثل تنها بودن که سبب می‌شود شما از مواد پورنوگرافی استفاده کنید، اجتناب کنید.

لیستی از نتایج منفی و مثبت استفاده از مواد پورنوگرافی تهیه و با خود مرور کنید.

سعی کنید همیشه یک یا چند نفر اطراف شما باشند و حتی این موضوع را به بهانه‌ای از اطرافیانتان بخواهید.

دوستان و روابط خود را مرور کنید و هر عاملی را که سبب جذب شما به استفاده از مواد پورنوگرافی می‌شود، کنار بگذارید.

راه‌هایی پیدا کنید که بتوانید به اضطراب، خشم و افسردگی خود غلبه کنید؛ ثبت نام در باشگاه و ورزش کردن یکی از بهترین توصیه‌هاست.

امروزه مشخص شده است که استفاده به هر میزان از مواد پورنوگرافی، اثرات سمی روی مغز دارد و این اثرات شبیه اثرات مواد مخدری مثل کوکائین روی مغز است. در عین حال، افرادی که از مواد پورنوگرافی استفاده می‌کنند، وارد روابط جنسی بسیار خطرناک مثل روابط جنسی گروهی، سادیسم (لذت در آزار دادن دیگران) مازوخیسم (لذت در آزار دیدن) و حتی روابط جنسی با حیوانات می‌شوند. در حال حاضر، 420 میلیون وبگاه اینترنتی وجود دارد که مواد پورنوگرافی ارائه می‌دهد و علت افزایش روز افزون اعتیاد به پورنوگرافی، دسترسی بسیار سهل به آن است. به عبارت دیگر انسان برای به دست آوردن مواد پورنوگرافی فقط به اندازه یک کلیک فاصله دارد. یکی از خصوصیات هر نوع اعتیادی ایجاد تدریجی تحمل به موادی است که فرد به آن اعتیاد دارد. مثلا اگر فرد به هروئین معتاد است، پس از مدتی همان میزان هروئین، اثرات دلخواه را ندارد و فرد معتاد میزان هروئین مصرفی را زیاد می‌کند.

همین موضوع در مورد مواد پورنوگرافی نیز صدق می‌کند. بیمار سعی می‌کند با استفاده روزافزون از مواد پورنوگرافی به خواسته‌های خود برسد و تعداد ساعت‌هایی که صرف استفاده از مواد پورنوگرافی می‌شود، روز به روز بیشتر می‌شود و بیشتر زندگی فرد را مختل می‌کند. فراموش نکنید، درمان اعتیاد به پورنوگرافی کار تیمی است و سه پایه اصلی دارد؛ روان درمانی، رفتار درمانی و دارودرمانی. با تجویز دارو می‌توان میل جنسی را بشدت کاهش داد و اضطراب یا افسردگی بیمار را درمان کرد. همچنین دارو درمانی کمک می‌کند، بیمار دوره درمان را براحتی سپری کند و حتی میل جنسی بیمار با دارو کاملا مهار می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *