تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزنلاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

نشانه های اعتیاد به مواد قندی و شیرینی‌ها

گاهی اوقات به صورت ناخواسته و ناگهانی سراغ مصرف موادقندی می رویم هوس شیرینی می کنیم و بدون توجه به عوارض و امراض ناشی از مصرف موادقندی مقدار زیادی شیرینی می خوریم آیا این نشانه های از اعتیاد به موادقندی به شمار می رود ؟در این مطلب به ۴ نشانه از اعتیاد شما به خوراکی های شیرین اشاره می کنیم مراقب سلامتی تان باشید و از این خوردنی های مضر فاصله بگیرید.

یکی از متخصصان با مطالعه بر روی اعتیاد به مواد قندی و شیرینی‌ها، نتایج جالبی ارائه کرده است. او ابتدا چهار نوع اعتیاد به قند را از هم متمایز کرد:

۱. کسانی که مدام خسته هستند و از مواد قندی برای تقویت انرژی استفاده می‌کنند.

۲. کسانی که وقتی برای مدت نسبتا طولانی چیزی نمی‌خورند، به شدت در حالت تحریک‌پذیری قرار می‌گیرند و از مواد قندی به‌عنوان میان‌وعده سریع استفاده می‌کنند.

۳. کسانی که همیشه هوس خوردن چیزهای شیرین دارند.

۴. کسانی که دچار عدم تعادل هورمونی هستند و از مواد قندی به‌عنوان نوعی تقویت‌کننده خلق‌وخو استفاده می‌کنند.

به نظر او اضطراب مداوم، خستگی مفرط و هوس ثابت به خوردن مواد قندی، همگی نشانه‌های اصلی اعتیاد به مواد قندی محسوب می‌شوند. البته مقدار خاصی از مصرف روزانه مواد قندی وجود ندارد که بر اساس آن، اعتیاد به مواد قندی را تشخیص داد.

z41lmv-612

در واقع همه چیز بستگی به فرد دارد که چه زمانی احساس ضعف کند و بر اساس نشانگان کدام یک از چهار نوع اعتیاد به مواد قندی رفتاری کند. به نظر این متخصص، اگر مدام از مواد قندی به‌عنوان تقویت‌کننده انرژی استفاده می‌کنید، می‌توانید این مشکل را از طریق نوشیدن آب بیشتر، داشتن برنامه غذایی متعادل، حذف نوشابه و خوابیدن بیشتر، تا حدودی حل کنید.

بعضی از اعتیادها با استرس تشدید می‌شوند، پس شناسایی و از بین بردن منبع‌های استرس‌زا اهمیت زیادی دارند. اگر هم از عدم تعادل هورمونی رنج می‌برید، باید با پزشک متخصص درباره هورمون‌درمانی یا دریافت مکمل‌ها مشورت کنید.

منبع: دکتر سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *