آشپزیپیش غذا و دسرغذای رژیمی

طرز تهیه چیپس هویج ترد و خوشمزه

اگر متوجه شدید که دائما هوس چیپس می کنید، حتما شیفته این دستور میان وعده می شوید. این چیپس های تند با هویج درست شده و کباب می شوند. در نتیجه جایگزین بسیار سالام تری برای چیپس های سیب زمینی متداول هستند.

به غیر از دوز مناسبی از ویتامین های A، C و فیبر، هویج ها حاوی آنتی اکسیدان ها هستند که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند و همچنین سیستم ایمنی بدن شما را بهبود ببخشند. به علاوه، شیرینی طبیعی آنها در ترکیب با کمی نمک، یک طعم شور و شیرین بسیار رضایت بخش ایجاد می کند که قادر نخواهید بود در مقابل آن مقاومت کنید. کل این چیپس فقط ۷۹ کالری دارد و حاوی ۱/۴ گرم فیبر سیر کننده می باشد اما چیپس های سیب زمینی ۱۶۰ کالری و فقط یک گرم فیبر دارند.

این چیپس ها فقط با نمک دریا طعم دار می شوند اما می توانید خلاقیت به خرج دهید و برای داشتن طعم شیرین تر، دارچین و برای کمی تندی، فلفل سیاه، زیره یا فلفل هندی اضافه کنید.

چیپس هویج

مواد لازم چیپس هویج

۲ عدد هویج بزرگ یا ۳ عدد هویج متوسط

۱/۲ قاشق چایخوری روغن زیتون (یا روغن نارگیل آب شده)

۱/۸ قاشق چایخوری نمک دریا

روش تهیه چیپس هویج

۱- فر را از قبل تا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲- هویج ها را بشویید و پوست بکنید. با استفاده از یک دستگاه برش ماندولین یا یک چاقو، هویج ها را بصورت مورب، برش نازک دهید تا قطعات بیضی شکل ایجاد شود (اگر بیش از حد ضخیم باشند، بجای حالت ترد، نرم ) خواهند شد.

۳- تکه های هویج را در یک کاسه ریخته و روی آن روغن زیتون و نمک بریزید.

۴- هویج ها را در یک لایه تکی روی یک سینی کلوچه که روی آن را با کاغذ مخصوص آشپزی پوشانده اید، بچینید.

۵- آنها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که هویج ها خشک و ترد شوند، بپزید. مراقب آنها باشید زیرا می توانند به سرعت بسوزند.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *