تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

آیا لازم است یک باشگاه خانگی بسازید؟

باشگاه خانگی باعث بازگشت به ورزش می شود. مشخصا، باشگاههای بزرگ، مراکز فیتنس ۲۴ ساعته نیز می درخشند، اما افراد زیادی وجود دارند که تمایل دارند (و نیاز دارند) خودشان این کار را انجام دهند.

سال ها پیش این افراد پیشرو باید بسیار فکر می کردند تا بتوانند فراتر از حرکت شنا و دراز نشست در خانه بروند. وزنه ها و هالترها در کنار هم قرار می گرفتند تا بتوانند اساس تمرینات با وزنه را ایجاد کنند. با گذشت چندین سال (و شاید دهه) شرکت های زیادی به وجود آمدند که تجهیزات باشگاههای خانگی را می توانند درست جلوی درب منزل تحویلتان دهند.

بسیاری از این تجهیزات، بازاریابی هوشمند هستند و لازم است هزینه زیادی بابت آنها بپردازید. لازم نیست باشگاه خانگیتان شبیه فیلم های علمی-تخیلی باشد. تجهیزات اساسی کافی است. اکنون کمکی عمیق تر به نحوه ایجاد محیط بی همتای تمرینی خود با کمترین تجهیزات لازم می پردازیم.

آیا لازم است یک باشگاه خانگی بسازید؟

دلایل ساختن و استفاده از باشگاه خانگی کاملا مشخص است. راحتی، شلوغ نبودن، آزادی عمل تماما منطقی و عام هستند. اما با افزایش تاسیس باشگاهها در هر محله، بعضی خرید و ذخیره این تجهیزات را اشتباه می دادند، و سپس باید سعی کنند انگیزه کافی برای تمرین به تنهایی را بدست بیاورند.

قبل از این که این کار جدید را انجام دهید باید بتوانید به سوالات عمیق تری پاسخ دهید:

– این تجهیزات را کجا بگذارم؟

– واقعا به چقدر تجهیزات نیاز دارید؟

– آیا به صورت واقع گرایانه به یک برنامه ورزشی سخت متعهد هستم؟

– انگیزه خود را چگونه مدیریت می کنم؟

پاسخ دادن به این سوالات با صداقت می تواند قبل از تصمیم گیری به شما کمک کند.

۰۸۲۶۹۵_۰۹۰۴_۴٫jpg

مزایا و معایب باشگاه خانگی

برای کمک به شما، مزایا و معایب باشگاه خانگی را با جزئیات بررسی می کنیم.

مزایای باشگاه خانگی:

راحتی: همانطور که قبلا عنوان شد، باشگاه خانگی راحتی کاملی را به همراه دارد. دیگر تا باشگاه نمی روید، در ترافیک گیر نمی کنید، و حتی مجبور به سفر نمی شوید.

همیشه باز است: باشگاه خانگی امکاناتی ۲۴ ساعته است. ساعت باز شدن و بسته شدن، روزهای تعطیل و محدودیت ندارد.

عضویت رایگان: بعد از اینکه هزینه راه اندازی را پرداختید، دیگر ماهانه هزینه ای را نمی پردازید. می توانید در صورت دلخواه این هزینه را برای ارتقای آن مصرف کنید.

آزادی: به جز انجام دادن شکل صحیح تمرینات، تکنیک و نکات سلامتی نیز در خانه بر عهده خودتان است. می خواهید با پای برهنه بایستید یا بر روی میزبایستید، یا در هنگام حرکت ددلیفت با تلفن صحبت کنید؟ هیچ کس متوقفتان نمی کند.

منتظر نمی مانید: چراغ سبزی برای سوپرست ها، ست های بزرگ، یا هر نوع دیگری از تمرین ها. دیگر منتظر نمی مانید، اختیار کاملی در اجرای تمرینات به میل خودتان دارید.

تمرکز حواس: در باشگاه خانگی دیگر تلوزیون، موسیقی نامطلوب یا حرفهای اضافی وجود ندارد.دیگر حواس پرتی ای که در باشگاههای بزرگ محلی که بیشتر شبیه یک کلوپ محلی است، وجود دارند در خانه خبری از آن نیست.

معایب باشگاههای خانگی

چالشی برای انگیزه: کسانی که چندان انگیزه شخصی ندارند، این نوع باشگاه می تواند کمی چالش زا باشد.

هزینه تاسیس: بر اساس بودجه و اینکه می خواهید باشگاهتان چقدر مجهز باشد، بعضی از دستگاهها بسیار گران هستند.

فضای خانه: بعضی باشگاه را دریچه فرار می بینند، تنفس کوتاهی بین خانه و کار تا استرس کم شود. تمرین در خانه آن احساس شیرین دور شدن را از بین می برد.

امکان فرار نیست: حواس پرتی های موجود در خانه، می تواند عدم بهره وری را به همراه داشته باشد. کارهایی که در خانه وجود دارند هم چون پاسخ به تلفن، کمک به خانواده، یا توجه به کودکتان از جمله این موارد حواس پرتی هستند.

نبود دستگاهها: هیچ وقت روش تمرین با وزن آزاد (دمبل و صفحه) از بین نمی رود. اما در بعضی از روزها به دلایل مختلف استفاده از دستگاهها نیز مناسب هستند.

فضای نامناسب باشگاه خانگی: در اکثر مواقع، باشگاههای خانگی در گاراژ، انبارهای بزرگ، یا فضاهای بدون عایق هستند. کسانی که در مناطقی با آب و هوای نامناسب زندگی می کنند، در بعضی از مواقع سال تمرین کردن در این فضاها چالش زا خواهد بود. سرما یا گرمای زیاد، زمان بیشتری را برای آماده شدن می طلبد.

باید توجه کنید هدفتان چیست، و طبق آن انتخاب کنید. ممکن است بچه نداشته باشید، یا زود هنگام که کسی نیست به مترو یا اتوبوس برسید، و یا انگیزه ی فوق العاده ای دارید. با توجه به شرایطتتان تصمیم بگیرید. اگر تصمیم گرفتید که باشگاه خانگی بهترین گزینه برایتان است، پس می توانید ادامه دهید.

سه نوع از باشگاههای خانگی

بر اساس هزینه، فضای لازم، و تطابقت با اهداف تمرین در خانه؛ باشگاه خانگی را به سه نوع تقسیم کرده ام.

باشگاهی با ابزارهای پایه

این نوع باشگاه می تواند نقطه آغازتان باشد، اما همه می توانند این نکات پایه را در کل زندگیشان ادامه دهند. این نوع از باشگاه می تواند شما را در مسیر درست قرار دهد و در اینده می توانید به آن بیافزایید. در اینجا لیستی آورده شده که بدون هزینه زیاد، می توانید با آنها یک تمرین کامل و جامعی داشته باشید.

کتل بل

دمبل

میزهای قابل تنظیم

کش ها یا نوارها

اب ویل (چرخ مخصوص شکم)

باشگاه با ابزارهای متوسط

در اینجا سطح را ارتقا می دهید و چندین ابزار کلیدی دیگر را اضافه می کنید. نه تنها این ابزارها موجب می شوند کار بیشتری انجام دهید، بلکه می توانند با روش های جدید شما را به چالش بکشانند. می توانید این موارد را نیز به لیست بالا اضافه کنید.

وسیله آویزان شدن (مانند تی آر ایکس)

هالتر المپیک

صفحات وزنه

بارفیکس ثابت

کتل بل و دمبل های بیشتر

باشگاه خانگی با لوزام پیشرفته

در نهایت برای اینکه باشگاهی عالی داشته باشید، اضافه کردن میله های نگه دارنده هالتر قابل تنظیم، می تواند تمرینات دینامیکتان را ارتقا دهد که مشابه هر باشگاه بزرگی نیز باشد. این باشگاه نیازمند فضای بیشتری است اما با افزودن به تجربه تمرینی ارزش خود را دارد. این موارد را نیز به لیست اضافه کنید:

پاور رک

نگه دارنده اسکوات (اگر پاور رک وجود ندارد)

صفحات وزنه اضافی

زنجیرها

مت های پلاستیکی برای کف

نباید به تنهایی تمرین کنید

۰۸۲۶۹۵_۰۹۰۴_۵٫jpg

بزرگترین نقص تمرین د رخانه می تواند از دست دادن جنبه اجتماعی باشد. دوستی، شرکای تمرینی همگی می توانند تاثیر مثبتی بر روی تمرین داشته باشند. برای مثال، داشتن کمک کننده به تمرین می تواند انگیزه خوبی باشد تا بیش از آنچه فکر می کنید پیشرفت کنید.

باشگاه خانگی را واقعا تبدیل به باشگاهتان کنید. دوستان را برای تمرین به آنجا دعوت کنید، چالش ایجاد کنید و رقابت های دوستانه برگزار کنید. اگر دیگران نیز باشگاه خانگی دارند، می توانید برای تنوع مکان را عوض کنید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *