فعالیت های کالری سوز

۶ فعالیتی که کالری می سوزانند اما ورزش بنظر نمی رسند

ورزش منظم، بخش عمده ای از یک زندگی سالم است اما می تواند یک تجربه ناخوشایند نیز باشد. واقعا چه کسی دوست دارد هر روز عرق کند و احساس معذب بودن نماید؟ خوشبختانه شما مجبور نیستید برای ورزش کردن حتما به باشگاه ملحق شوید یا حتی برای دویدن بروید. کارهای لذت بخش بسیاری وجود دارند که می‌توانید انجام دهید و بدون آنکه حتی متوجه شوید، کالری بسوزانید. برای بدست آوردن نتایج آسان، این فعالیتهای کم زحمت را به روال روزانه یا هفتگی تان اضافه کنید.

پیاده روی: فعالیت اجتماعی آسان

همه ما می دانیم که پیاده روی، یک راه آسان برای ورزش کردن است اما اگر بدانید این فعالیت چقدر برای سوزاندن کالری فوق العاده است، متعجب خواهید شد. در حالیکه تعداد کالریهایی که شما می سوزانید، تا حد زیادی به وزنتان، متابولیسم تان و اینکه چقدر سریع راه می روید و سایر عوامل بستگی دارد، اما یک فرد متوسط با پیاده روی در یک سرعت معمولی می تواند نزدیک به ۲۰۰ کالری در ساعت بسوزاند. نکته جالب در مورد این ورزش، آن است که می تواند دسته جمعی باشد، برای پیاده روی های روزانه یا هفتگی یک گروه تشکیل دهید. شما در حالیکه راه می روید و گپ می زنید، حتی متوجه نخواهید شد که در حال ورزش کردن هستید.

گردش در طبیعت: در حین سوزاندن کالری، با طبیعت یکی شوید

اگر می خواهید میزان فعالیت تان را به معنای واقعی کلمه افزایش دهید، گردش در طبیعت باعث می شود که بسیار بیشتر از پیاده روی، کالری بسوزانید. در حالیکه همه نمی توانند به گردش در طبیعت بپردازند اما اگر در محل زندگی تان هر گونه مسیر پیاده روی وجود دارد، این فعالیت فرصتی فوق العاده برای ارتباط مجدد با طبیعت، دیدن مناظر فوق العاده و سوزاندن مقداری کالری است. درست مانند پیاده روی، آن یک ورزش رایگان است و شما برای انجام آن، به هیچ گونه تجهیزات خاصی نیاز ندارید.

یوگا: خودتان را گرم کنید و متناسب شوید

انجام یوگا بطور منظم، مزایای زیادی دارد و یکی از مهم ترین شان آن است که کالری می سوزاند. شما تصمیم می گیرید که شدت تمرین یوگایتان چقدر باشد بنابراین اگر می خواهید تمرین تان ملایم باشد، می توانید تمرینات آسان انجام دهید و اگر می خواهید سخت تمرین کرده و کالری زیادی بسوزانید، می توانید بر شدت تمرین تان بیفزایید. یوگا همچنین به شما کمک خواهد کرد بدن تان را گرم کنید و بنابراین انجام فعالیتهای دیگر آسان تر می شود. برای افزایش انرژی تان در آغاز روز بدون استفاده از کافئین، سعی کنید هر صبح مقداری یوگا تمرین کنید.

رقصیدن: سرگرم کننده تر از طناب زدن

شما خواه در یک کلاس رقص ثبت نام کرده باشید یا در خانه برقصید، رقصیدن می تواند کلی انرژی بسوزاند. از همه بهتر آنکه، آنقدر لذت خواهید برد که متوجه نمی شوید چقدر زمان سپری شده و شما چه مقدار ورزش کرده اید.

شنا: یک تمرین کاردیو در لباس مبدل

شنا، یک راه فوق العاده برای سوزاندن کالری است چون این فعالیت روی بسیاری از گروههای عضلانی اصلی کار می کند. به خاطر داشته باشید که مجبور نیستید برای انجام شنای پروانه، به یک استخر بزرگ بروید. فقط به استخر محل تان یا یک دریاچه در نزدیک محل زندگی تان بروید و مقداری وقت در آب بگذرانید تا کالری بسوزانید. ضمنا اگر برای شنا به ساحل می روید، حواس تان باشد که تمام آن کالریهای سوزانده شده را با نوشیدنی های پرکالری جبران نکنید.

تمیزکاری: یک تیر و دو نشان

تمیز کاری درست مانند ورزش کردن، کاری است که احتمالا تمایل چندانی به انجامش ندارید. اما در مورد تمام کارهای لازم برای تمیز کردن خانه تان فکر کنید: جارو زدن، تی کشیدن، برداشتن وسایل، حمل وسایل از یک اتاق به اتاق دیگر و … تمیز کاری در واقع تا حد زیادی فیزیکی است. اگر تمیز کردن خانه، یک بخش ثابت از برنامه شما نیست، بعدازظهر آخر هفته را به تمیز کردن خانه تان اختصاص دهید. شما با یک تیر، دو نشان خواهید زد، یک خانه مرتب و یک تمرین درست و حسابی.

منبع: مجله تناسب اندام


نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.