تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

تمریناتی که بیشتر از دویدن کالری می سوزانند

وقتی می خواهید تناسب اندام داشته باشید، بدون شک فکر می کنید که بند کتانی خود را ببندید و پیاده رویی کنید. ممکن است شنیده باشید که یک فرد معمولی در هر مایل ۱۰۰ کالری می سوزاند، بنابراین راه سریعی برای لاغر شدن است. بله همینطور است. اما مشکلی در پیاده روی های طولانی مدت است … بدنتان به گونه ای برنامه ریزی شده که در این کار پیشرفت می کند. اگر سه تا چهار بار در هفته با سرعت یکسان در یک منطقه مشابه بدوید، بدنتان چندان تحریک نمی شود، بنابراین با این شرایط تطبیق پیدا می کند و احساس راحتی می کند. به علاوه، تمرینات دیگری وجود دارند که م نسبت به دویدن کالری بیشتری می سوزاند و نتایج فوق العاده ای نیز دارند.

یکی از این تمرینات را فردا امتحان کنید:

سخت تمرین کنید

تمرینات بالا تنه و پایین تنه که با شدت زیاد، همراه با استراحت کافی انجام می شوند راه بهتری برای کالری سوزی و بهبود وضعیت قلبی-عروقی است. آیا یک برنامه ورزشی سریع می خواهید؟ تمرین های روبه رو را به ترتیب، در ۸ تا ۱۲ بار تکرار انجام دهید: شنا سوئدی، پریدن ازجعبه، بارفیکس، و لانگز (متوجه می شوید که بالاتنه و پایین تنه ی شما تغییر کرده است). در بین هر ست ۱۰ تا ۱۵ ثانیه استراحت کنید. این دوره تمرینی را ۴ تا ۵ بار تکرار کنید. سعی کنید ۹۰ درصد تلاش خود را بکنید.

استفاده از دوچرخه

۰۸۲۳۹۵_۰۶۳۲_۳٫jpg

هم چون قبل، می توانید همان اصول را در اینجا نیزه به کار ببرید. به مدت ۲۰ ثانیه با شدت ۸۵ درصد پدال بزنید، و سپس به مدت ۴۰ ثانیه با شدت ۵۰ درصد پدال بزنید. (۸۵ درصد خیلی سخت است اما غیرممکن نیست، تقریبا این حس را دارید که شاید نتوانید ادامه دهید… اما می توانید. در شدت ۵۰ درصد می توانید صحبت کنید، سرعت ریکاوری). در ۵ تا ۱۰ راند شروع کنید، سپس آن را به ۱۵ تا ۲۰ راند برسانید. و اگر با اپتیکال راحت هستید، می توانید این تمرین را با آن انجام دهید.

حرکات قدرتی را شروع کنید

۰۸۲۳۹۵_۰۶۳۲_۴٫jpg

یکی از دلایلی که مدام از مزایای تمرینات قدرتی میشنوید این است که این تمرینات حجم عضلات را افزایش می دهند، متابولیسم را بالا نگه داشته، و کالری سوزی بعد از ورزش را افزایش می دهد – بعد از ورزش تا ۲۴ تا ۴۸ ساعت کالری می سوزانید. ممکن است در لحظه دویدن کالری بیشتری بسوزاند، اما تمرینات قدرتی در طول مدت کالری می سوزانند. یکی از بهترین روش هایی که می توانید به این تاثیر کالری سوزی بعد از ورزش دست پیدا کنید این است که تمرینات خود را ترکیب کنید. برای افزایش چربی سوزی، سه روز در هفته تمرینات قدرتی و یک روز تمرین کاردیو، یک روز یا دو روز دیگر دویدن با سرعت آهسته. این کار منجر به فرایندهای انرژی متفاوتی در بدنتان می شود که عکس العمل بدن و ریکاوریتان را تغییر می دهد. از این طریق کالری سوزی بعد از ورزش خواهید داشت.

حرکت قایقی را انجام دهید

۰۸۲۳۹۵_۰۶۳۲_۵٫png

این روزها ماشین های قایقی ثابت به یک دلیل رو بورس هستند: این فعالیت، کالری زیادی می سوزاند. در حقیقت، حرکت قایقی به مدت یک دقیقه در حدود ۹ تا ۱۴ کالری می سوزاند. به همین دلیل، توصیه می شود برای مبتدی ها ۳۰ ثانیه با شدت قایقی بزنند، سپس یک تا دو دقیقه استراحت کنند. با پیشرفت خود، یک دقیقه قایقی بزنید و یک دقیقه استراحت کنید.

استفاده از کتل بل

۲۰۱۶۰۸۰۳_sportlich_fotolia_100285073_xxl_plus

یک پیاده روی ۱۰ دقیقه ای با سرعت ملایم، در هر دقیقه ۸ تا ۱۲ کالری می سوزاند. اما اگر تمرینات سختی با کتل بل داشته باشید، می توانید در دقیقه ۱۲ تا ۱۵ کالری بسوزانید. از مزیت های کتل بل این است که در حرکات آن لازم است از کل بدن کار بکشید و یا گروههای خاصی از عضلات هم چون پاها را به شدت فعال کنید. و وقتی بر روی بالا نگه داشتن ضربان قلب خود با شدت بالا و استراحت کم تمرکز می کنید، کالری بیشتری می سوزانید.

حرکت انفجاری هوازی را اضافه کنید

۰۸۲۳۹۵_۰۶۳۲_۶٫jpg

تمرین قدرتی خود را پایان دهید و کمی چاشنی به آن اضافه کنید: حرکت انفجاری هوازی برای اینکه کالری سوزی افزایش یابد. بعد از وزنه برداری خسته می شوید، پس مطمئن باشید حرکات هوازیتان بی ضرر باشند- حرکات با توپ می توانند خوب باشند اما نه پریدن ها. ست های ۳۰ ثانیه ای به همراه استراحت ۳۰ تا ۱ دقیقه ای در بین آنها داشته باشید. موفق باشید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *