تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

اشتباهات رایج در کلاس های گروهی فیتنس

در کلاس های گروهی فیتنس دچار حدس و گمان زیادی می شوید: مربی برنامه و تجهیزات دارد و حرکات را نشان می دهد و بقیه شاگردان می توانند شما را تشویق کنند. اما این به آن معنی نیست که می توانید به نظاره بنشینید و استراحت کنید. در اینجا نکاتی برای بهترین تمرین ممکن آورده شده است.

همواره آسان ترین گزینه را انتخاب می کنید

۰۸۲۳۹۵_۰۶۵۸_۱٫jpg

در تمام کلاس های خوب فیتنس که به صورت گروهی برگزار می شوند، مربی سطوح و فرم های مختلفی از حرکات را معرفی می کند تا تمرین ها کمی آسان تر یا سخت تر شوند. برای مثال، مربی با معرفی اسکوات سنتی شروع می کند و سپس با اسکوات پرشی آن را پیش می برد. اگر جدیدا به این کلاس پیوسته اید، بهتر است آسان ترین گزینه پیشنهادی را انتخاب کنید. اما در میانه راه، بهتر است گزینه های چالش زا را نیز امتحان کنید. با این کار دچار رکود نمی شوید و هم چنان نتیجه می گیرید.

 همواره سخت ترین گزینه را انتخاب می کنید

۰۸۲۳۹۵_۰۶۵۸_۲٫jpg

هم چون انتخاب کردن پیوسته ی آسان ترین گزینه، دائما انتخاب کردن سخت ترین گزینه نیز می تواند اشتباه بزرگی باشد. اگر این کار را زیاد انجام دهید، احتمالا دچار سوزش و آسیب می شوید و مجبور به استراحت بیشتری می شوید. بله روزهای استراحت مهم هستند. اما اگر آسیب و سوزش به حدی باشد که برای چند روز نتوانید بدن خود را حرکت دهید، این اتفاق می تواند هدف فیتنس و کاهش وزنتان را به خطر بیاندازد.

 سرعت زیاد

۰۸۲۳۹۵_۰۶۵۸_۳٫jpg

در دوچرخه ثابت، کمترین و بیشترین حد وجود ندارد. در کلاس ها، درک تنظیم مقاومت و سرعت کار ظریفی است، اما یک اشتباه معمول، پدال زدن با حداکثر سرعت به امید حداکثر کالری سوزی است. هیچ وقت در کلاس نباید احساس کنید که بر روی یک دوچرخه واقعی هستید و نباید سرعتتان بیشتر از توصیه مربی باشد. اگر این کار را بکنید، در نهایت کالری سوزی کاهش پیدا می کند و خطر آسیب وجود دارد. آیا به چالش بیشتری نیاز دارید؟ سعی کنید قدرت را بیشتر کنید.

 بر روی تکنیک تمرکز نمی کنید

۰۸۲۳۹۵_۰۶۵۸_۴٫jpg

آیا تا کنون شکایت کرده اید که کلاس “پیلاتس بر روی مت” بسیار ساده است، و احتمالا خواسته اید که سرعت کلاس افزایش پیدا کند، چون فکر می کنید سریعتر یعنی سختر، درست است؟ همیشه این گونه نیست. حتی ممکن است فرم اغراق شده هر حرکت را انجام دهید تا فایده بیشتری از هر حرکت ببرید، اما از آنجا که پیلاتس دارای حرکات هدف هسته می باشد، هر چقدر که یک حرکت آهسته تر انجام شود روز بعدی بیشتر آن را حس می کنید. در حقیقت، در تمام کلاس ها، حرکات هسته باید آهسته باشند. برای آنکه بیشتر احساس کنید آهسته تر کار بکنید. یاد بگیرید که چگونه چربی شکمی ای که روی عضلات مرکزی را پوشانده اند، بسوزانید.

 نقطه مشخصی برای خودتان در کلاس دارید

۰۸۲۳۹۵_۰۶۵۸_۵٫jpg

از نقطه راحت خود خارج شوید و یک دوچرخه دیگر را تجربه کنید، یا حد دیگری را در کلاس زومبا برای خود تعیین کنید، و یا در کلاس یوگا مت را در جهت دیگری بیاندازید. خارج شدن از حد خود، مکان معمول تمرین یا دوچرخه میزان استرسی که در کلاس دارید را کاهش می دهد و اکنون سعی کنید نقطه جدیدی را پیدا کنید تا دیدگاه خود را تغییر دهید. این کار برای ترکیب کردن تمریناتتان می تواند خوب باشد و باعث حفظ علاقه می شود.

 کلاس یوگا را زودتر ترک می کنید

۰۸۲۳۹۵_۰۶۵۸_۶٫jpg

این روزها همه عجله دارند و پایان کلاس یوگا تنها دراز کشیدن بر روی زمین است، یعنی شاواسانا، بنابراین چرا چند دقیقه زودتر نروید؟ شاواسانای نهایی (هم چنین معروف به استراحت نهایی یا corpse pose) وضعیت نهایی ریلکسیشن است، و این دو تا پنج دقیقه در واقع سطح استرستان را کاهش می دهد. استرس کمتر موجب خواب بهتر و پایین آمدن سطح کورتیزول خون می شود که هر دو ارتباط زیادی با کاهش وزن دارند.

 پنهان کردن آسیب ها

۰۸۲۳۹۵_۰۶۵۸_۷٫jpg

ممکن احساس خوبی نداشته باشید که در برابرکلاس از آسیب های خود صحبت کنید، اما حتما مربی را از هر چیزی که موجب درد و آسیب در کلاس می شود، مطلع کنید. می توانید بعد از کلاس، یا در کلاس او را صدا کنید و یک گزینه ی تمرینی دیگری را از او بخواهید. اگر متوجه شدید که در زمان بهبود یافتن یک آسیب، کلاس خاصی برایتان مناسب نیست، مربی می تواند کلاس فیتنس دیگری به شما معرفی کند که در کوتاه یا بلند مدت برایتان بهتر باشد.

 وزنه هایی را بر می دارید که چندان سنگین نیستند

۰۸۲۳۹۵_۰۶۵۸_۱۰٫jpg

هم چون گزینه ای که خود را با تمرینات سبک به چالش نمی کشانید، در اینجا نیز باید وزنه های مناسبی بردارید. وقتی که آخرین تکرارهای هر تمرین برایتان سخت شدند، متوجه می شوید که وزنه مناسب را برداشته اید. اگر بین اولین تکرار و آخرین تکرار چندان تفاوتی وجود نداشته باشد، زمان آن رسیده که وزنه را افزایش دهید. اگر در کلاس به اندازه کافی وزنه وجود دارد، دو ست بردارید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *