داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

نسخه های طب سنتی برای درمان زکام و سرماخوردگی

زکام از بیماری های واگیردار و مسری است و در اثر سرماخوردگی و استنشاق بخار و هوای آلوده به میکروب کوریزا به وجود می آید.

درمان گیاهی زکام و سرماخوردگی

نعنا: برای زکام، برونشیت و سرفه های تشنجی بسیار مفید است. دم کرده یک قاشق دسرخوری آن در یک لیوان آب جوش به مدت ده دقیقه تجویز می شود. نعنا به علت داشتن اسانس، میکروب کشی قوی سرماخوردگی و گریپ را درمان می کند.

آویشن: تمام بدن را تقویت می کند. آویشن تازه و خشک را در عفونت های ریوی و زکام مصرف می کنند. در ضمن جوشانده آویشن به صورت بخار نیز ضدعفونی کننده ای قوی برای هوای اتاق می باشد.

پیاز: وقتی تازه زکام شده اید دو ورقه نازک پیاز را ببرید و هرکدام آن ها را در گازاستریل پیچیده و در سوراخ های بینی بگذارید تا پنج دقیقه در آنجا بماند و با دهان بسته از راه بینی تنفس کنید. به این ترتیب زکام شما به زودی درمان می شود.

انجیر: چهل تا صد وبیست گرم انجیر خشک را در یک لیتر آب بجوشانید و میل کنید. برای زکام های شدید و تورم حنجره مفید است.

خرما: خاصیت دفع خلط آن زیاد است و به همین جهت آن را در یک لیتر آب می جوشانند و جوشانده آن را در مورد زکام و دردگلو تجویز می کنند.

عسل: هرکس می خواهد در زمستان زکام را از خود دور کند، هر روز مقداری عسل بخورد. عسل پاکیزه ترین و مفیدترین غذای طبیعت است. دارای بسیاری از املاح، فلزات و اکثر ویتامین ها می باشد و داروی بسیار موثری برای زکام است. می توان 2 قاشق عسل را با یک آب جوش مخلوط کرد، سپس یک قاشق آّب لیمو ترش اضافه کرده و مصرف کرد.

سرکه: آن را در گلاب بجوشانید و بخور بدهید. برای گرفتگی بینی و زکام بسیار مفید است.

گل گاوزبان: روزی چهار فنجان از دم کرده گل گاوزبان بنوشید. برای التهابات تب که از گریپ، سرماخوردگی و زکام دست می دهد بسیار موثر است.

منبع: بوعلی دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *