تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

فواید هنرهای رزمی برای کودکان

هنرهای رزمی فقط در مورد لگد زدن و مشت زدن نیست. هنرهای رزمی در واقع بسیار بیشتر از آنکه به فرزندتان آسیب برسانند، به او کمک خواهند کرد. فرزند شما خواه سرشار از انرژی باشد یا در اکثر موقعیت های اجتماعی، کمرو و خجالتی، هنرهای رزمی می توانند در پرورش دادن خصوصیات و عاداتی در فرزند شما موثر واقع شوند که تمام عمر با او خواهند بود.

۱- تناسب اندام

بدیهی است که چاقی، به یک معضل برای جوانان ما تبدیل شده است. مشکلی که اکثر والدین با آن روبرو هستند، پیدا کردن فعالیتی (فراتر از بازی های ویدیویی یا تلویزیون) است. که کودکان آنها در موردش هیجان زده باشند. هنرهای رزمی می توانند فرصتی که فرزند شما به دنبالش خواهد بود را فراهم کنند. ثبت نام کردن برای ۳ یا ۴ کلاس در هفته می تواند عادات مادام العمری ایجاد کند که او را سالم و متناسب نگه خواهدداشت، مانند: بروس لی.

۲- انضباط

کودکان امروزی فوری رسیدن به خواسته هایشان عادت کرده اند و آموختن خویشتن داری به آنها اغلب یک چالش برای والدین است. مهم نیست که کدام هنر رزمی را انتخاب می کنید، یکی از اصول محوری آن، تمرکز بر خود کنترلی خواهد بود که برای ایجاد یک اخلاق کاری قوی و مهارت های مورد نیاز برای جلوگیری از درگیری های فیزیکی، مهم است.

۳- هماهنگی دست و چشم

تمام آن لگد زدن ها، مشت زدن ها و دفاع کردن ها، نه فقط انرژی زیادی خواهند سوزاند بلکه به افزایش هماهنگی کودک شما نیز کمک خواهند کرد. تعادل، چابکی و تمرکز همگی نیازهای یک شاگرد هنرهای رزمی هستند. این مزایا به سایر بخش های زندگی کودک شما نیز منتقل خواهد شد.

۴- اعتماد بنفس

بسیاری از کلاس های هنرهای رزمی شامل تمام گروه های سنی هستند، حتی بزرگسالان. اگر فرزند شما در اطراف کودکان بزرگتر، ترسو یا خجالتی است، کلاس های هنرهای رزمی می توانند اعتماد به نفسی که در زندگی بزرگسالی به دردشان می خورد را به او القاء کنند. آنها خواهند آموخت که چگونه به خود و همسالانشان احترام بگذارند و سایز و اندام یک فرد، به اندازه آنچه که در درونش است، مهم نمی باشد.

۵- یاد گرفتن تمدد اعصاب و تنفس

در دنیای پر مشغله امروز، ریلکس کردن می تواند سخت باشد. کلید اکثر تکنیک های تمدد اعصاب، یادگرفتن آن است که چطور تنفس تان را کنترل کنید. و اگر فرزند شما بتواند بیاموزد که چگونه در طول فعالیت بدنی و تحت فشار رقابت، به درستی نفس بکشد، آرام کردن ذهن و بدن در سایر جنبه های زندگی او، کار آسانی خواهد بود.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *