تغذیه و تناسب اندامورزش

با ساعت اپل متناسب تر و سریعتر شوید

بهبود امکانات سری ۲ ممکن است سایر گجت های تناسب اندام تان را بلا استفاده کند

هنگامی که اولین نسل ساعت اپل در آوریل ۲۰۱۵ منتشر شد، ما رضایت خود از آن را (با تحسین از طراحی شیک و براق، نرم افزار مربیگری ابتکاری، و ضربان سنج دقیق) اعلام نمودیم.

اما همیشه حس کرده ایم که اگر شرکت واقعاً بخواهد به دنبال بیشترین کاربران فعال باشد، ساعت اپل می تواند (و باید) چیز بیشتری داشته باشد. دستگاه های ردیاب GPS مدت زمان زیادی وجود داشته اند، و تصمیم به فرستادن ساعتی بدون این دستگاه، بسیار کوته بینانه به نظر آمد.

بخشی از دلیل این کوته بینی شاید این باشد که تمرکز اپل فقط بر این نیست که به ردیاب ورزشی محبوب شما تبدیل شود. اپل می خواهد ساعتی بسازد که شما همه جا می پوشید. با استناد به این نکته که در سخنرانی هفته ی پیش، مدیر عامل، تیم کوک، فروش سال گذشته ی ساعت نسل اول را نه با Fitbit و Garmin، بلکه با ساعت های معتبرتر سوئیسی مثل Omega، Tissot و Seiko مقایسه کرد.

اگرچه، ورزشکاران تمایل کمتری به ظاهر زیبا، در مقایسه با کاربردی بودن دارند، و ساعت اپل جدید باز هم مقداری پیشرفت برای همراهی یک ورزشکار سه گانه در یک جلسه تمرین، یا یک دونده در دوره ی تمرینی ماراتن ۱۶ هفته ای داشت.

اگرچه، با آخرین سری به روز رسانی ها و اصلاحات، ساعت سری ۲ در نهایت به یک مکمل جدی تر برای یک شیوه ی زندگی فعال، تکامل یافت که می تواند باعث شود افراد در انتخاب دستگاه ردیاب خود تجدید نظر کنند.

در طول یک هفته ی آزمایشی، این ها ۵ ارتقایی بودند که بیشتر از همه ما را تحت تأثیر قرار دادند.

از تلفن تان بی نیاز هستید

من هیچ گاه از دویدن با تلفنم لذت نبرده ام، و به مراتب، ناامید کننده ترین بخش ساعت نسل اول اپل این نکته بود که من را به گجتی که می دوم تا از آن دور شوم، بسیار محدود می کرد.

این بار، اپل این موضوع را با اضافه کردن یک فرستنده ی GPS داخلی به سری ۲ حل کرده است. در تمام ۴ دوی تمرینی من در نیویورک سیتی در طول یک هفته، در مدت چند ثانیه متصل شد.

همچنین این ویژگی را، که وقتی ارتباط را از دست می دهید به کار می افتد، تحسین می کنم – به صورت پیش فرض، قدم شمار جای خالی را پر می کند، در نتیجه امتیاز هیچ یک از قدم هایی که هنگام آفلاین بودن بر می دارید، از دست نمی دهید. (در نقشه ی دوی شما، این موضوع با یک خط چین، که مکان هایی که GPS قطع شده است را نشان می دهد، نمایش داده شده است.)

یک ایراد: برای توقف ساعت اپل در هنگام دو، باید هر دو دکمه های کناری را با هم فشار دهید. اگر این کار را صحیح انجام ندهید – مثل من که اغلب هنگام ادامه ی دو، آن را درست انجام ندادم – ساعت پیش از توقف دوباره، هنگام شروع به نوعی گیر می کند. لمس صفحه با انگشت های عرق کرده هم همانقدر عصبانی کننده است. من برای توقف، یک راه ساده ، یک عملکرد تک دکمه ای ساده تر، را ترجیح می دهم.

ساعت اپل دیگر از شنا کردن نمی ترسد

اولین ساعت اپل تنها ضد ترشح بود، اما سری ۲ تا عمق ۵۰ متری کاملاً ضد آب است. به ویژه برای ورزشکاران سه گانه، آن را به یک ردیاب تناسب اندام واقعی تبدیل می کند – ردیابی که لازم نیست وقتی برای شنای صبحگاهی همراهتان است، آن را در بیاورید.

همانگونه که مدیر عملیاتی اپل، Jeff Williams اشاره کرد، در حالت عادی این یک مشکل است چون ساعت دارای یک بلندگوی داخلی برای استفاده از Siri است. او گفت «بلندگوها برای تولید صدا به هوا نیاز دارند، و اگر هوا بتواند وارد شود، پس آب هم می تواند.»

اپل با یک شاهکار مهندسی تأثیر گذار، موفق به حل این مشکل شد: خود بلندگو – که اکنون در بیرونی ترین لبه ی قاب ساعت قرار گرفته است – هر گونه آب جمع شده در محفظه ی کوچک را بعد از شنای شما، بیرون می ریزد. همچنین می توانید صفحه را به صورت موقت، با لمس صفحه به سمت بالا و انتخاب قطره ی آبی کوچک، “water lock” (ضد آب) کنید. این کار مانع هر گونه لمس اشتباه در هنگامی که دارید شنا می کنید، می شود.

با سری ۲، به اشتراک گذاشتن فعالیت، یکپارچه و ساده است

من مدت ها طرفدار اپلیکیشن Activity اپل که طراحی مینیمالیستی و زیبایی دارد بوده ام، که پیشرفت شما نسبت به اهداف تحرک روزانه تان – ایستادن، حرکت کردن، و ورزش کردن – را از طریق مجموعه ای از حلقه های رنگارنگ نشان می دهد.

هسته ی اپلیکیشن Activity با اپلیکیشن های تناسب اندام خارجی مثل Strava و Nike+ نیز سازگار است، در نتیجه هر تمرینی که خارج از آن انجام می دهید، به صورت خودکار جمع آوری شده و به عنوان اهداف روزانه تان محاسبه می شود. قابلیت های اشتراک تمرین نیز می توانند برای دونده ها و دوچرخه سواران رقابت جو تر، جذاب باشند.

البته این نوع عملکرد به اشتراک گذاری، منحصر به ساعت اپل نیست ( Fitbit و سایر ردیاب ها نیز به شما اجازه می دهند به سادگی دوستان خود را اضافه نموده و پیشرفت روزانه ی آنها را ببینید( اما باید اقرار کنم که در روزهایی که موفق شدم به اهدافم برسم، نگاه کردن به پایین و دیدن سه دایره ی در حال تکمیل به طرز عجیبی راضی کننده بود. شرکت اپل، همچنین این پیش بینی را انجام داده که مربیان بتوانند شاگردانشان را از طریق این اپلیکیشن زیر نظر بگیرند، یا اینکه ورزشکاری که جلوتر از یار تمرینی اش هست، وقتی مشخصاً تکانی به خودش نداده، او را تشویق کند تا از جایش برخیزد.

ساعت اپل سریعتر، درخشان تر، و با دوام تر است

پردازنده ی دو هسته ای جدید، این امکان را می دهد که اپلیکیشن های بسیاری را آپدیت و فوراً اجرا نمایید. این بدان معناست که نه تنها بیشترین برنامه های ردیاب را حتی روان تر اجرا می کند، بلکه هنگامی که اپلیکیشن هایی مثل هواشناسی یا اخبار Washington Post را اجرا می کنید، خبری از لگ زدن نیست.

پیشرفت شما نیز به واسطه ی درخشان ترین صفحه ای که اپل تا بحال ساخته است (پنجاه درصد درخشان تر از اولین ساعت اپل ) به طور واضح نمایش داده می شود. هر دونده ای که تا کنون به خاطر نور خیره کننده ی وسط تابستان، زیرچشمی به قدم های خود نگاه می کرده است، می داند که این تغییر آن قدر که ممکن است به نظر برسد، بی اهمیت نیست.

و در حالی که بسیاری افراد در ابتدا، با توجه به اضافه شدن GPS، در مورد عمر باتری ابراز نگرانی کردند، ما دریافتیم که وقتی شارژ کاملاً پر باشد، موزیک و ردیابی مسافت در یک تمرین دوی ۲ ساعته بعد از ظهر به سادگی قابل مدیریت هستند. همچنین نمایندگان شرکت، ما را خاطر جمع کردند که بیشتر افراد می توانند توقع حداقل ۴ یا ۵ ساعت شارژ، هنگامی که در حالت ردیابی تمرین باشد، و تا ۱۸ ساعت هنگام فعالیتی به جز این، داشته باشند. بارها، دریافتم که تنها با وصل کردن آن به شارژر، هنگامی که بعد از تمرین دوش گرفتم، انرژی کافی را برای اینکه مابقی روز دوام بیاورد، برگرداند.

سری ۲ می خواهد کاری بیشتر از شمارش کالری ها انجام دهد

تناسب اندام مشخصاً بخش بزرگی از مسیر پیش رو برای اپل است. با اعلام اینکه این شرکت بار دیگر با Nike همکاری کرده است تا برای دوندگان قوی تر ظاهر شود، این موضوع در هیچ کجا به این اندازه آشکار نبوده است. (برخی از شماها ممکن است تراشه ی قدم شمار Nike+ آیپاد را، که در سال ۲۰۰۶ برای بار نخست ظاهر شد، به خاطر بیاورید.) هم طراحی سخت افزاری و هم رابط iOS دقیق به نظر می رسند، و سرمایه گذاری شرکت روی دوندگی، باز هم تعهد دیگری در سلامت و تندرستی را نشان می دهد که به نظر می رسد یکسره در حال پیشرفت است.

به عنوان بخشی از بروز رسانی WatchOS، اپل عملکردهایی مثل Breath را اضافه کرده است – که، بله، یک راهنمای آگاهی روزانه است که کاربران را به مجموعه ای از تمرینات تنفس عمیق هدایت می کند. واکنش ها به Breath در توییتر متفاوت بود، اما در عمل، دریافتم که این در واقع انگیزه ی مفیدی برای چند ثانیه سرد کردن، به خصوص به عنوان فردی که به طور معمول مدیتیشن نمی کند، بود. (همانگونه که گفته شد، نکته ی طنزی وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت، هنگامی که یک دستگاه که تمام روز با یادآورها به شما تذکر می دهد، به طور همزمان شما را به استراحت کردن ترغیب می کند.)

اگرچه، در زمانی که به نظر می رسد گران ترین دستگاه های ردیابی فعالیت، کارهای مشابهی انجام می دهند، ریزه کاری های کوچک مثل اینها هستند که می توانند یک محصول جدید را به دلایل صحیح، متمایز کنند.

منبع: مجله تناسب اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *