داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

خوراکی های مضر برای استخوان ها را بشناسیم

کلسیم یکی از مواد مغذی برای سلامتی بدن به خصوص استخوان ها محسوب می شود. یکی از مواردی که کنار جذب کلسیم باید بیشتر به آن دقت کرد. محدود کردن مصرف برخی مواد غذایی نامناسب برای سلامت استخوان هاست. خوردنی های نامناسب روی میزان کلسیم و قدرت سوخت و ساز پروتئین ها تاثیر منفی گذاشته و سلامت عضلات و مفاصل را تهدید می کنند. با برخی از آن ها آشنا شوید.

میوه های کلسیم دار

همه میوه ها کم یا زیاد حاوی ویتامین های زیاد به خصوص ویتامین C و کلسیم هستند. در بین میوه ها توت فرنگی ، انجیر، لیمو ترش، انبه و سیب حاوی بیشترین میزان کلسیم و پیاز، اسفناج و کلم نیز منبع غنی این ماده مغذی اند.

نمک

در حقیقت خوردن غذاهای شور میزان کلسیم دفع شده از طریق ادرار را افزایش می دهد و این مساله به ضعیف شدن استخوان ها منجر می شود. هم چنین نمک باعث اسیدی شدن خون شده و به این ترتیب، التهاب در بدن افزایش پیدا می کند که برای سلامت مفاصل مضر است.

مواد غذایی اسیدی

پروتئین زیاد باعث دفع کلسیم از طریق ادرار می شود. میزان پروتئین مورد نیاز زنان 46 و در مردان 56 گرم در روز است. برای افزایش سلامت استخوان ها لازم است در کنار این میزان پروتئین ، میوه، سبزی و غلات زیادی نیز مصرف شود تا تعادل اسید باز بدن حفظ شود.

قهوه و کافئین

مصرف کافئین بیش از اندازه به طور جزئی در جذب کلسیم مشکل ایجاد می کند. یک فنجان قهوه مانع از جذب شش میلی گرم کلسیم می شود که معادل میزان کلسیم موجود در یک قاشق شیر است.

منبع: بوعلی دارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *