داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

تعیین جنسیت فرزند با طب سنتی(1)

دختر دوست دارید یا پسر؟

واقعیت این است که در جامعه ی امروزی، فرزند پسر یا دختر فرقی ندارد. با این حال اگر به هر دلیلی جنسیت کودک برایتان مهم است طب سنتی به شما کمک می کند و شما می توانید با شناخت مزاج خود و همسرتان و رعایت تدابیری، جنسیت فرزندتان را تعیین کنید. البته تا از مزاج خودتان اطلاعی ندارید، بدون مشورت متخصص و خودسرانه نباید رژیم های مختلف را امتحان کنید و در نهایت موارد گفته شده کافی نیست این خداوند است که تعیین کننده ی همه امور عالم است.

رژیم غذای تان مهم است!

در اولین قدم باید مزاج همسران توسط متخصص طب سنتی مشخص شده، سپس متناسب با مزاج کنونی آن ها و براساس جنسیت جنین مورد نظر، رژیم غذایی تجویز شود.در طب سنتی برای داشتن فرزند پسر باید رژیم غذایی پدر و مادر گرمی بخش و برای دختردار شدن باید رژیم غذایی با مزاج سرد تجویز شود.

اگر دختر می خواهید…

اگر پدر یا مادر یا هردوی آن ها، مزاج گرم دارند و فرزند دختر می خواهند باید رژیم غذایی با مزاج سرد مصرف کنند و همچنین میزان رطوبت یا خشکی رژیم غذایی شان برحسب مزاج آن ها تنظیم شود. به این منظور رژیم غذایی زیر توصیه می شود:

مصرف لبنیات مانند شیر و ماست را افزایش دهید.

از میوه هایی با طبع سرد مانند مرکبات، انار، آلو، هندوانه، آلبالو، گیلاس و زردآلو استفاده کنید و مصرف میوه های گرم مزاج مانند خرما، انجیر، انگور و انبه را کاهش دهید.

میزان مصرف سبزیجات مانند کاهو، خیار، گوجه، گشنیز و کدو افزایش دهید و از مصرف انواع کلم، سیر، پیاز، کرفس، زنجبیل، فلفل، سیاهدانه،ترب وکنگر بپرهیزید.

مصرف گوشت آبپز مرغ و ماهی را در برنامه ی غذایی تان بگنجانید و مصرف گوشت گوسفند، میگو و گوشت شترمرغ را کاهش دهید.

از مصرف مغزهای آجیلی بپرهیزید، ولی می توانید از تخمه ی کدو استفاده کنید.

از غذاهای سرخ شده، کبابی، پرادویه، تند و غلیظ بپرهیزید و مصرف غذاهای آبکی و آبپز را افزایش دهید.

منبع: مجله نیک ونو / شماره 39

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *