بهداشت بانوانسلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

روشهای جوانسازی و روشن سازی ناحیه تناسلی بانوان

روشهاى غير جراحى جوانسازی و روشن سازى ناحيه تناسلى بانوان

با افزایش سن و كاهش توليد كلاژن و پير شدن سلولهاى فيبروبلاست ، هر یک از دستگاهای بدن(پوست،قلب ،ريه)، دچار تغییراتی می شوند . گشادی ؛ و شل شدگی بافت واژن نیز از جمله علایم و نشانه های ناخوشايند دستگاه باروری بانوان می باشد.تاكنون جهت ترميم تغییرات ظاهرى ناحیه ولو و واژن که در اثر عوامل ارثی- بارداری یا ناشی از افزایش سن می باشد، از جراحى استفاده ميشد. اما جدیداً از روشهاى ليزرى نوينى براى درمان مشکلات ياد شده در ناحیه ولو و واژن استفاده ميشود ، که روشی امن و غیر تهاجمی است ،و منجر به بازسازی مخاط واژن به طور سرپایی می شود. در این روش نتایج بسیار عالی بوده و بانوان به فاصله یک ماه بعد از یک جلسه درمان، به میزان زیادی آرامش و رضایت را به دست خواهند آورد.

اين ليزر،بسیار ایمن می باشد و عارضه ای در پی نداشته و روشی غیر تهاجمی است و فقط بر روی پوشش سطحی ناحیه اثر کرده و به بافتهای زیرین آسیبی نمی رساند.این لیزر در ناحیه داخل واژن بدون درد است . اثر درمانی منجر به شکل گیری مجدد افزایش تون بافتی،وتحریک ساخت کلاژن در بافت مورد نظر می شود.و حتی عملکرد بافت مجرای ادراری را بازگردانده و مشکل ریزش بی اختیار ادراری را اگر در مراحل اولیه و مختصرباشد، درمان كرده و مشکلات فیزیکی و روحی ناشی از آن را برطرف می کند.

کاهش وزن شدید از علل ديگر شل شدگى واژن ميباشد

بدون شک اين ليزر هیچ گونه منعی برای بارداری ندارد .
سرپايي و بدون خونريزى يا بخيه است ،
فرد بلافاصله پس از تنگ کردن واژن با لیزر میتواند به کار و زندگی عادی برگردد.
دفعات تكرار ليزر واژن ، بنا به نياز بيمار از يك تا سه جلسه هر كدام به فاصله يك ماه است.سه تا پنج روز پس از پاك شدن ، زمان مناسبى است.
در شرایط عادی،ماندگاری اثر تنگ كنندگى ليزر واژن ، دوسال است ،و معمولا تکرار ليزر زودتر از 20 ماه نياز نیست.
به جز پرهیز از مقاربت واژینال طی یک هفته پس از انجام آن هیچ مراقبت ديگرى نياز نيست.

کوچک کردن لبه ها ( لبیاپلاستی )

در این روش لبه های خارجی و لبه های داخلی را به صورت قرینه کوچک می کنند که در شکل ظاهری ناحیه تناسلی تاثیر به سزای دارد و علاوه بر آن باعث رفع عارضه هایی نظیر عفونت ادراری نیز می شود.اين عمل بدون خونريزى است و بصورت سرپايي و بدون بيهوشى انجام ميشود .

روشن سازی بیرونی واژن

لبه های تیره و شل شده ناحیه تناسلی و همچنين پوست ولو و اطراف آن و كشاله ران را ميتوان ليزر كرد و علاوه بر جوانسازى و بهبود چين و چروك ، كاهش شلى و بهبود كيفيت پوست ، رنگ پوست را تا چند درجه روشنتر كرد .

تزریق چربی در ناحیه تناسلی

در این روش در افرادی که در سنین بالاتر و يا كاهش وزن زياد ،دچار ازدست رفتن چربی در ناحیه لب های خارجی شده اند چربی تزریق می شود . این چربی از ناحیه شکم ویا پهلو هاى خود فرد کشیده می شود ، و ظاهر پرتر و جوانتر ايجاد مى كند.

منبع: www.doctormaleki.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *