تغذیه و تناسب اندامچاقی و افزایش وزننکته های تغذیه ای

با خواص این خوراکی ممتاز بیشتر آشنا شوید!

خوراکی های مختلفی در دنیا وجود دارد که مملو از خواص و فواید متفاوت هستند . خوردن این خوراکی ها همیشه به توسط پزشکان توصیه شده است و راز سلامتی انسان ها در آن دیده می شود . در میان تمامی خوراکی های روزانه ما ماست از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نمی توان به راحتی از آن صرف نظر کرد . این خوراکی خوشمزه همچنین دارای خواص زیادی برای بدن است که در ادامه نگاهی به مهمترین آنها داریم :

فشار خون

به تازگی تحقیقاتی روی ماست انجام شده است که نشان می دهد این خوراکی خوشمزه می تواند باعث کاهش فشار خون شود . البته این مورد تنها در کسانی وجود دارد که از ماست های کم چرب استفاده می کنند .

روده و معده

یکی از محل هایی که ماست به آن توجه خاصی دارد روده و معده است ، چرا که تحقیقات روی بیش از ۱۰۰ نفر نشان می دهد افرادی که از ماست به صورت روزانه استفاده می کنند کمتر دچار باکتری های روده و معده می شوند و همچنین خطر سرطان روده در آنها بسیار کم است .

احساس سیری

ماست می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی باشد که قصد دارند لاغر شوند . خوردن یک پیاله از این خوراکی قبل از هر وعده غذایی باعث می شود تا شما احساس سیری کنید و دیگر تمایلی به خوردن مواد دیگر نداشته باشید .

پشت پرده یک میوه خشن

میوه ها هرکدام شکل ظاهری خودشان را دارند و در میان آنها آناناس بسیار متفاوت است . ظاهری خشن و جنسی سخت باعث شده است تا این میوه آن طور که باید شناخته نشود . از آنجایی که نمی توان از روی حالت ظاهری در مورد درون میوه ها تصمیم گیری کرد باید نکاتی نیز در مورد آناناس برای شما بیاوریم .
محققان در بررسی هایی که روی این میوه انجام داده اند به این نتیجه رسیدند که ماده ای در آناناس وجود دارد که مانع از رشد سلول های سرطانی در بدن می شود . این ماده می تواند تا ۳۰ درصد سرعت رشد آنها را کاهش دهد .
آناناس بهترین میوه برای تجدید قوای بدنی و تنطیم سیستم های آن است . پزشکان همیشه توصیه می کنند تا افرادی که دچار آسیب های مختلف و جراحت های خاصی شده اند از آناناس استفاده کنند .
آناناس سرشار از منیزیم است که از جمله مهمترین مواد معدنی برای ساخت آنزیم های بدن هستند . منیزیم همچنین می تواند انرژی روزانه بدن شما را برای انجام فعالیت های مختلف تامین کند .
ویتامین ث یکی دیگر از مواد مغذی است که می توانید در آناناس پیدا کنید . همچنین این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند از بروز بیماری های مختلف سلول بدن شما جلوگیری کنند .
بسیاری از متخصصین به این نکته اشاره می کنند که آب آناناس می تواند بهترین درمانگر بیماری های گلو باشد و همچنین عفونت های آن را بهبود بخشند .

دلایلی برای مصرف سیر

سبزی های زیادی هستند که شما می توانید از آنها استفاده کنید ، اما همیشه از خوردن یکی از مفید ترین آنها امتناع می کنید . این سبزی پرفایده می تواند بدن شما را در مقابل هر مشکلی ایمن کند .
سیر سبزی بسیار مفیدی است که بسیاری از ما از خوردن آن امتناع می کنیم چرا که بوی بسیار بدی می دهد و همچنین بوی آن نیز به سختی از دهان خارج می شود . از همین رو بسیار سبزی منزوی و کم مصرفی شده است . این بار دلایلی را برای شما خواهیم آورد که شما را به خوردن این سبزی بیشتر ترغیب می کند :
یکی از مهمترین دلایل مصرف سیر کمک آن به کاهش فشار خون است . بسیاری از پزشکان به افرادی که فشار خون بالایی دارند توصیه می کنند تا از سیر به هر نحوی که شده است استفاده کنند .
سیر می تواند به راحتی کلسترول و قند خون شما را کاهش دهد به طوری که از بسیاری از بیماری ها به دور باشید . سیر با توجه به خواصی که دارد از اکسید شدن کلسترول در خون جلوگیری می کند و از انسداد رگ ها پیشگیری می کند .
یکی از بهترین راه های پیشگیری از انواع سرطان خوردن سیر است . با استفاده از سیر تازه و خام می توانید سیستم دفاعی و دی ان ای بدنتان را به خوبی در مقابل هر بیماری و ویروسی ایمن کنید . شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که میخچه هایی در پای شما رشد کند . خوردن سیر از این میخچه ها جلوگیری می کند و همچنین مالیدن سیر روی میخچه به خارج شدن زودهنگام آن از پا کمک می کند . کودکانی که از سیر استفاده می کنند کمتر دچار انگل های مختلف در بدن شان می شوند . بسیاری از پزشکان اطفال می گویند شش تا دوازده عدد سیر می تواند جای یک قرص آنتی بیوتیک را بگیرد . در فصل زمستان از سیر استفاده کنید ، چرا که در مقابل آلرژی ها و همچنین بیماری های این فصل به خوبی مراقبت می کند . سیر همچنین می تواند در درمان سرماخوردگی نیز بسیار مفید باشد .

میوه هایی برای سمپاشی بدن

بدن انسان همیشه دارای سموم مختلف است که بر اثر تجزیه مواد غذایی در سیستم گوارشی بوجود می آید . این سموم شاید برای بدن خیلی مضر نباشند . اما اگر به مدت زیادی در بدن باقی بمانند و یا راهی برای از بینن بردن آنها نیاندیشید می توانند به راحتی شما را بیمار کنند . خوراکی های طبیعی وجود دارد که می تواند این سموم را از بین ببرد . پزشکان توصیه می کنند که همیشه از این خوراکی ها استفاده کنید .

تمشک

اولین خوراکی که می تواند در مقابل تمامی سموم بدن شما مقاومت کند تمشک است . این خوراکی بسیار مقوی بوده و میزان زیادی آنتی اکسیدان دارد و باعث می شود بسیاری از سموم بدن دفع شوند . همچنین مواد مغذی این خوراکی می تواند در تقویت کردن قوای کلی بدن نیز مفید باشد .

زنجبیل

ادویه ای بسیار عالی و در دسترس که می توانند به شما در پخت انواع غذاهای خوشمزه کمک کند و همچنین سموم بدن شما را از بین می برد زنجبیل است . این ادویه کمک به سزایی به دستگاه گوارش برای بهتر هضم کردن مواد غذایی می کند و همچنین از بوجود آمدن سموم مختلف جلوگیری می کند .

لیمو

این خوراکی را می توانید در انواع مختلف ترش و شیرین پیدا کنید و آبلیمو نیز همیشه در دسترس خواهد بود . آنتی اکسیدان ها و ویتامین های این خوراکی می تواند به شما در هرچه بیشتر دفع کردن سموم کمک کند . سعی کنید روزانه حداقل یک ته استکان آبلیمو بخورید تا هضم غذا برای شما آسان تر باشد .

انبه

میوه ای بسیار خوشمزه و سرشار از ویتامین های مفید برای بدن انبه است . تنها یک نیمه از انبه می تواند تمامی ویتامین C لازم برای یک روز شما را تامین کند . این میوه همچنین حاوی فیبر و مواد مغذی است که نه تنها به دفع سموم کمک می کند بلکه از بوجود آمدن آنها نیز می تواند جلوگیری کند..

پرتقال

این روزها در انواع مختلف می توانید آن را خریداری کنید . دقت داشته باشید که یک پرتقال در روز برای بدن می تواند بسیار مفید باشد . و شما را در مقابل بسیاری از بیماری های زمستانی بیمه کند. همچنین پرتقال می تواند به روند سم زدایی بدن کمک به سزایی کند و باعث می شود تا بسیاری از سموم بد بدن از بین بروند .

۴ خوراکی چرب که باید خورد

بسیاری از خوراکی هایی که ما روزانه آنها را مصرف م کنیم دارای چربی های مختلفی هستند که باعث آسیب رسیدن به بدن ما می شود و همچنین می توانند بیماری های مختلفی را در بدن ما ایجاد کنند . البته در این میان می توانیم خوراکی های چربی را نیز پیدا کنیم که خوردن آنها برای بدن بسیار مفید و همچنین لازم است . این خوراکی ها دارای چربی های خاصی هستند که بودنشان می تواند به تقویت قوای بدن کمک بسزایی کند .

هسته انگور

شاید این روزها فصل انگور نباشد اما به یاد داشته باشید که هسته انگور یکی از منابع سرشار از چربی های گیاهی است . این خوراکی می تواند بدن شما را در مقابل بسیاری از بیماری ها محافظت کند . میزان زیاد ویتامین E و همچنین آنتی اکسیدان های این خوراکی بدن انسان را بیمه کامل می کنند .

گردو

یکی از خوراکی های معروف که همیشه از آن به عنوان یک معجزه گر یاد می شود گردو است . این خوراکی را می توانید صبح ها همراه با صبحانه میل کنید و یا اینکه آن را در غذاهای مختلف بریزید . گردو منبعی سرشار از امگا-۳ است و می تواند برای دستگاههای عروقی و همچنین قلب شما بسیار مفید باشد . البته بهتر است از این خوراکی بصورت خام استفاده کنید.

نارگیل

یک میوه با پوستی خشن و بدنه ای ضد ضربه ، اما با قلبی سفید و پر از فایده میوه ای نیست جز نارگیل . این میوه بسیاری هوشمزه بوده و می توان از بسیاری از بیماری های انسان جلوگیری کند . روغن نارگیل یکی از روغن های بسیار مفید برای پخت و پز است و همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن نیز می شود .

تخم کتان

یکی از بهترین خوراکی ها که روغنی بسیار سالم و همچنین سرشار از چربی های مفید دارد تخم کتان است. از روغن تخم کتان ی توانید در غذاهای مختلف و همچنین در تهیه سالاد های خوشمزه استفاده کنید . بسیاری از تحقیقات نشان داده است که این خوراکی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که می تواند بدن را در مقابل سرطان های مختلف ایمن کند.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *