سلامتیسلامتی مونکات سلامتی

مزایا و هزینه لیپوساکشن!

گاهی اوقات در برخی از نواحی بدن چربی‌هایی به صورت منفرد در یک ناحیه خاص از بدن تجمع پیدا می‌کنند و از بین بردن آنها کار بسیار دشواری است و ظاهرا به نظر می‌رسد که رژیم‌های غذایی سالم و حتی سخت‌ترین ورزش‌ها تاثیری بر آب شدن این چربی‌های موضعی ندارد. چربی‌های اضافه‌ی بدن عموما در نواحی خاصی مانند کمر، پهلو، باسن و ران تجمع پیدا می‌کند و معمولا این چربی‌ها به طور سرسختانه‌ای نسبت به گرفتن رژیم غذایی و ورزش کردن مقاوم هستند. با این حال این مشکل نیز راه حلی دارد! روش لیپوساکشن می‌تواند تمامی این چربی‌های اضافه را هدف قرار داده و فرم بدن را بهبود دهد و به شما کمک کند که چه با لباس و چه بدون لباس ظاهر زیبایی داشته و احساس خوبی نسبت به بدن خود داشته باشید. این روش نه تنها زیبایی ظاهری شما، بلکه اعتماد به‌نفس شما را نیز بهبود می‌دهد.

لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن یکی از راه‌های برطرف کردن چربی‌های موضعی و در واقع برآمدگی‌های ناخواسته در برخی نواحی بدن شماست که کمکی به زیبایی بدن شما نمی کنند. این نواحی عبارتند از:

-کمر و پهلوها

-شکم

-ران و باسن

-صورت

لیپوساکشن تنها چربی‌ها را از بین می‌برد و تاثیری در بهبود سلولیت ندارد.

چه کسی کاندید مناسب برای لیپوساکشن است؟

کاندید مناسب برای انجام لیپوساکشن باید در وهله‌ی اول انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج عمل خود داشته باشد و همچنین شرایط اولیه‌ی زیر را دارا باشد:

-داشتن وزن متوسط یا وزنی که کمی از حد متوسط بیشتر است.

-داشتن پوستی با قابلیت ارتجاعی بالا و سفت

-داشتن سلامت عمومی

-داشتن چربی‌های موضعی که در یک ناحیه تجمع سافته به ورزش و رژیم غذایی پاسخگو نیست.

افرادی که پوست آن‌ها کیفیت خوبی ندارد (دارای سلولیت است) کاندید‌های مناسبی برای لیپوساکشن نیستند، چرا که انجام لیپوساکشن در این افراد می‌تواند باعث بروز ناهمواری در پوست شود و بعد از انجام عمل تمام سطح پوست یکدست نباشد، خصوصا اگر میزان لیپوساکشن چربی‌ها کمتر یا بیشتر از میزان لازم انجام شود. به‌طور کلی در مورد لیپوساکشن، سن مساله‌ای نیست که به‌طور خاص مدنظر باشد، با این حال معمولا افرادی که سن بالاتری دارند به‌طور طبیعی کیفیت پوست آن‌ها بالا نیست و قابلیت ارتجاعی خوبی ندارد و به همین خاطر ممکن است به اندازه‌ی افراد جوان‌تر نتوانند از مزایای لیپوساکشن بهره مند شوند.

لیپوساکشن چگونه انجام می‌شود؟

o2

 

بسته به این که شما چه نوع لیپوساکشنی انجام می‌دهید، ممکن است این کار به صورت سرپایی (بدون نیاز به بستری) و در مطب پزشک یا مرکز جراحی انجام شود و یا ممکن است در صورتی که قرار است میزان زیادی از چربی استخراج شود، این عمل در بیمارستان انجام شود و لازم است یک شب در بیمارستان بمانید.

قبل از انجام لیپوساکشن به شما ماده‌ی بیحسی تزریق می‌شود. در این قسمت نیز بسته به نوع لیپوساکشن و میزان چربی‌هایی که قرار است استخراج شوند ، ممکن است بیهوشی به صورت موضعی یا به صورت عمومی باشد.

بعد از این که ماده‌ی بیهوشی به‌طور کامل اثر کرد، عمل لیپوساکشن شروع می‌شود. لیپوساکشن با استفاده از یک دستگاه ساکشن انجام می‌شود که به یک میله فلزی باریک (از جنس فولاد ضدزنگ) متصل است که به این میله‌ی فلزی باریک، کانولا گفته می‌شود. از طریق برش‌های بسیار کوچکی که روی پوست ایجاد می‌شود، کانولا وارد بافت چربی می‌شود و سپس از طریق یک سرنگ بزرگ و یا پمپ ساکشن، چربی‌های موضعی استخراج می‌شوند. مدت زمان انجام عمل، بسته به میزان چربی که قرار است ساکشن شود متفاوت است.

انواع لیپوساکشن

o4

اصول اولیه و بنیادین انجام لیپوساکشن که در بالا گفته شد در مورد تمامی روش‌های لیپوساکشن یکسان است، اما می‌توان در حین انجام عمل ساکشن از تکنیک‌های متفاوتی استفاده کرد، این روش‌ها عبارتند از:

-لیپوساکشن تامسنت: در این تکنیک، جراح قبل از ساکشن چربی‌ها ماده‌ای را در بافت‌های چربی تزریق می‌کند. این ماده از سالین، یک ماده‌ی بیحس‌کننده‌ی خفیف و اپی‌نفرین (ماده‌ای که موجب انقباض رگ‌های خونی می‌شود) تشکیل شده است. تزریق این ماده به جراح کمک می‌کند که بافت‌های چربی را بسیار آسان‌تر استخراج کند و همچنین میزان خونریزی در حین لیپوساکشن را کاهش می‌دهد و ماده‌ی بیحسی نیز به بیمار کمک می‌کند که درد کمتری را حس کند.

-لیپوساشن اولتراسونیک: در این روش در حین انجام لیپوساکشن از انرژی امواج اولتراسوند برای شکستن سلول‌های چربی تبدیل کردن آن‌ها به مایع استفاده می‌شود و پس از آن این چربی‌ها از بدن استخراج می‌شوند.

کدام نوع لیپوساکشن برای من مناسب است؟

شرایط هر فرد با فرد دیگر کاملا متفاوت است و بدون ارزیابی دقیق شما به سختی می‌توان گفت که کدام نوع لیپوساکشن برای شما مناسب است. خوشبختانه، متخصصین مجرب و ماهر ما کاملا در امر ارزیابی بیماران و بررسی نیازها و اهداف آنها خبره هستند و تجربه‌ی بالایی دارند و می‌توانند به شما کمک کنند که برنامه‌ی درمانی را برای خود در نظر بگیرید که از هر لحاظ مناسبترین گزینه برای شما است.

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که لیپوساکشن روش موثری است، اما با این حال نتایج این عمل به شرایط بدن هر بیمار و البته مهارت جراح بستگی دارد.

بهبودی بعد از لیپوساکشن چقدر طول می‌کشد؟

در اغلب موارد، زمانی که لیپوساکشن به صورت سرپایی انجام می‌شود، بهبودی بعد از آن نیز بسیار سریع خواهد بود. اغلب افراد می‌توانند ظرف چند روز به محل کار خود بازکردند و همچنین ظرف دو هفته، تمام فعالیت‌های روزمره خود را مانند قبل انجام دهند. ممکن است تا چند هفته محل لیپوساکشن کبود، متورم و کمی دردناک باشد. البته شرایط هر فرد با توجه به میزان چربی ساکشن شده و محل انجام لیپوساکشن متفاوت است. پزشک متخصص شما تمامی اطلاعات لازم در مورد نتایج مورد انتظار از لیپوستکشن و نحوه‌ی مراقبت از خود بعد از عمل برای حفظ نتایج را در اختیار شما قرار می‌دهد.

آیا نتایج لیپوساکشن دائمی است؟

سلول‌های چربی به‌طور دائمی از بین می‌روند و بنابراین اگر بعد از لیپوساکشن مجددا وزن شما بالا برود، چربی‌های اضافه معمولا در ناحیه‌ی درمان شده تجمع پیدا نمی کنند. اما بسیار مهم است که در نظر داشته باشد که انجام لیپوساکشن مانع از اضافه شدن وزن شما نمی شود. برای آن که فرم جدید بدن خود را بعد از لیپوساکشن حفظ کنید، لازم است که رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید و به طور منظم ورزش کنید.

خطرات انجام لیپوساکشن چیست؟

تمامی جراحی‌ها با خطراتی همراه هستند. با این حال، لیپوساکشن دارای آمار ایمنی بسیار خوب و بالایی است و در صورتی که این عمل توسط متخصص جراحی پلاستیک معتبر با تجربه و مهارت بالا انجام شود، خطرات احتمالی آن بسیار کم هستند.

هر چند احتمال بروز این عوارض کم هستند، اما به طور کلی عوارض احتمالی لیپوساکشن عبارتند از عفونت و تغییر در رنگ پوست. مانند تمامی جراحی‌های دیگر وجود تعامل موثر بین بیمار و پزشک در کاهش خطرات جراحی بسیار مهم است. همچنین با اجتناب از ساکشن کردن مقادیر بیش از حد چربی و طولانی شدن عمل لیپوساکشن، می‌توان از بسیاری خطرات لیپوساکشن در امان بود.

آیا روش جایگزینی برای لیپوساکشن وجود دارد؟

هرچند روش لیپوساکشن می‌تواند بیشترین و قابل توجه‌ترین تاثیرات را در فرم‌دهی بدن و لاغری موضعی داشته باشد، اما ما روش‌های جایگزین دیگری را نیز برای لیپوساکشن ارائه می‌دهیم، از جمله: تراش سرمایشی (CoolSculpting) و لیپوماتیک. این روش‌ها غیرتهاجمی هستند و طی آن‌ها سلول‌های چربی ناخواسته سرد می‌شوند و بنابراین بدن می‌تواند به تدریج آن‌ها را جذب کند. لازم است که بیماران برای رسیدن به نتایج بهتر چندین جلسه درمان را انجام دهند. میزان چربی که می‌توان از طریق این روش‌های جایگزین از بین برد، در مقایسه با لیپوساکشن کمتر است، اما بسیاری از بیماران به میزان کمی از استخراج چربی و فرم‌دهی مجدد به بدن نیاز دارند و بنابراین روش‌های تراش سرمایشی (CoolSculpting) و لیپوماتیک برای آن‌ها مناسب‌تر است.

آیا هزینه انجام لیپوساکشن توسط بیمه پوشش داده می‌شود؟

مانند تمامی عمل‌های زیبایی دیگر، عمل لیپوساکشن نیز توسط بیمه پوشش داده نمی شود. شما می‌توانید با یکی از مراکزی که عمل لیپوساکشن را انجام می‌دهند  تماس بگیرید و در مورد هزینه‌های لیپوساکشن و نحوه‌ی پرداخت این هزینه‌ها سوال کنید.

منبع: iranivs.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *