تغذیه و تناسب اندامنکات سلامتیورزش

حرکات ورزشی برای درمان گردن درد

دنیا درحال تغییر و پوست اندازی میباشد؛ این یعنی انسان ها باید بیشتر کار کنند و بیشتر به خود فشار بیاورند تا از گردونه ی زمانه عقب نمانند. این مسئله عوارض و عواقب روحی و جسمی خاص خودش را به همراه دارد و یکی از آن عوارض شایع در این مواقع، گردن درد میباشد. از آنجا که هر دردی درمان دارد، گردن درد نیز با چند حرکت ساده ی ورزشی درمان میشود و درد سرسام آور آن تسکین میابد. در ادامه با همراه باشید تا کاملا این موضوع را برای شما شرح دهیم.

در ناحیه ی گردن ستون مهره های گردنی از ۷ مهره تشکیل شده است که مثل یک ردیف از قرقره نخ روی هم قرار گرفته اند. هر مهره در قسمت قدامی دارای یک بخش محکم به نام جسم مهره و سوراخی در عقب است با روی هم قرار گرفتن مهره ها کانال نخاعی تشکیل می شود که طناب نخاعی از داخل آن عبور می کند. طناب نخاعی رشته ای از اعصاب است که از سر تا لگن امتداد دارد. در بین مهره ها غضروف های خاصی وجود دارند که دیسک نامیده می شوند.

دیسک ها بین جسم مهره ای و درست در جلوی طناب نخاعی قرار دارند هر دیسک شامل مرکز ژله ای (مایه شل) به نام هسته است که توسط حلقه غضروفی به نام غضروف حلقوی یا آنولوس احاطه می شود. دیسک ها شبیه به واشرهای پلاستیکی بوده و به عنوان ضربه گیر عمل می کنند شکل آن ها متغیر است و به مهره ها و دیسک ها به کمک یک سری از اتصالات با یکدیگر مربوط شده و ستون فقرات گردن را شکل می دهند. هر مفصل به کمک بافت های نرم اطرافش به مفصل بعدی مربوط می شود، یعنی هر کپسول مفصلی با رباط هایش تقویت می شود.

عضلات روی یک یا چند مفصل گردن را پوشانده و ممکن است به طرف سر و یا به طرف تنه کشیده شوند. هر عضله در هر دو انتهای خود تبدیل به تاندون می شود که آن را به استخوان مربوطه وصل می کند. با انقباض یک عضله حرکاتی در یک یا چند مفصل به وجود می آید. در بین هر دو مهره سوراخ کوچکی در دو طرف وجود دارد که یک عصب از طریق آن ها کانال نخاعی را ترک می کند

تخمین زده میشود که بیش از ۷۵% ما در مرحلهای از زندگی دچار گونهای درد گردن یا کمر درد خواهیم شد. اما خبر خوش این است که اکثر ما بدون نیاز به جراحی با ورزش درمانی بهبود خواهیم یافت و معمولاً درمان گردن درد و کمر درد به صورت محافظهکارانهای مانند فیزیوتراپی گردن درد و ورزش دیسک کمر، ورزش دیسک گردن در مقایسه با جراحی نتیجه بهتری به دست میدهند. بیرون زدگی و پارگی دیسک یکی از علل گردن درد کمر درد محسوب میشود.که میتوان با ورزش گردن درد بهتر شود .

منبع: پزشک آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *