داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

گیاه دارویی خون فام و کاهش کلسترول خون

استاد گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: گیاه دارویی خون فام در کاهش کلسترول خون، گلوکز و تری‌گلسیرید تاثیرگذار است.

سعیده علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، افزود: جوشانده این گیاه دارویی برای درمان اسهال و اسهال‌خونی مصرف می‌شود.

وی خون‌فام را گیاهی قابض دانست و اظهار کرد: خون‌فام قابض بوده و ضداسهال، بندآورنده خون، گندزدا و آنتی‌بیوتیک محسوب می‌شود.

استاد گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز با معرفی قسمت دارویی خون‌فام یادآور شد: سرشاخه‌های گل‌دار این گیاه مصرف دارویی دارند.

وی از مصرف گیاه دارویی خون‌فام برای التیام زخم‌ها گفت و ادامه داد: در استعمال خارج این گیاه دارویی به صورت مایع یا ضماد برای التیام زخم‌ها، زخم‌های پا و اگزما بکار می رود.

علیزاده گفت: در ایستگاه تحقیقاتی ملکان این گیاه سازگاری خوبی نشان داده است.

وی افزود: مصرف گیاه دارویی خون‌فام در استعمال داخلی مصرف این گیاه دارویی به منظور معالجه ورم روده در شیرخواران قابل توصیه است.

علیزاده تاکید کرد: گیاه دارویی خون‌فام را برای تمام سنین با خیال آسوده می‌توان مصرف کرد، بعضی از دست‌اندرکاران طب گیاهی آن را برای جلوگیری از اسهال کودکان شیرخوار توصیه می‌نمایند.

منبع: خبرنو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *