آشپزیغذای ایرانی و محلیغذای رژیمی

طرز تهیه پلو رژیمی

قسمت زیادی از کالری غذاهای سنتی ایرانی مربوط به پلوهاشونه. برنج هم به خاطر اینکه کربوهیدراته و هم چون با روغن طبخ میشه کالری بالایی داره. هر کفگیر پلو که معادل 6 قاشق غذاخوریه 240 کالری داره! برای کمتر شدن کالری و رژیمی شدن پلو میشه هم از روغن کمتری استفاده کرد و هم اون رو به صورت مخلوط طبخ کرد.

اگر به اندازه نصف برنج پختتون سبزیجات بدون کالری پخته به پلو اضافه کنین در این صورت کالری هر کفگیر برنجتون دو سوم مقدار قبلی یعنی 160 کالری میشه!

وقتی نهار پلو مرغ ( یا گوشت) دارین می تونین به پلوتون انواع سبزیجات مثل هویج، کدو، بادمجون، کرفس، لوبیا سبز، انواع کلم ( برگ، بروکلی، بروکسل و …) و حتی باقالی که کالری نسبتا کمی داره، اضافه کنین. ترکیب هویج و کدو و کرفس با پلوتون هم اونو خوش عطر می کنه و هم پلو مرغتونو خوشمزه تر! می تونین انواع سبزیجات معطر مثل شوید و نعنا و … هم به پلوسبزیجاتتون اضافه کنین
سبزیجات سفت تر مثل هویج و لوبیا سبز و کرفس و کلم ها رو جداگانه بپزید و موقع دم کردن برنج به پلوتون اضافه کنین. اما کدو، بادمجان و باقالی رو می تونین زمان جوشیدن برنج بهش اضافه کنین چون در مدت کوتاهی می پزن.
تو عکس زیر من به برنج هویج، کدو و باقالی و شوید اضافه کردم و بعد با هم دمشون کردم
برای غذاهای خورشتی اگه دوست ندارین مزه پلوتون عوض بشه می تونین فقط هویج یا هویج و کدو به برنج اضافه کنین. با اینها مزه پلو خیلی فرق نمی کنه و طعم پلو خورشتون عوض نمیشه.

پلو رژیمی
اگر به ازای هر یک کفگیر پلو نصف کفگیر سبزیجات به پلوتون اضافه کنین کالری هر کفگیر پلوتون 160 کالری میشه و شما 80 کالری کمتر مصرف کردین! یادتون باشه به هوای ریختن سبزیجات روغن پلوتونو اضافه نکنین و برنج رو با حداقل میزان ممکن روغن طبخ کنین!

منبع: سایت خوشمزه و رژیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *