داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

تاثیر سرکه سیب در کاهش وزن

احتمالا شما هم یک بطری سرکه سیب در گنجه خود دارید. سرکه سیب یک افزودنی خوش طعم است که می‌توان از آن در تهیه ترشی، خوراک‌های گوشتی استفاده یا به سالاد اضافه کرد. اما آیا برای شما مفید است؟

سرکه سیب به عنوان یک درمان سنتی از سرما خوردگی تا برطرف کردن زگیل استفاده شده است. بسیاری از این فوائد فرضی اثبات نشده‌ا‌ند. اما بعضی متخصصین معتقدند اضافه کردن مقدار کمی از این مایع ترش مزه می‌تواند برای سلامتی مفید باشد.

سرکه سیب و کاهش وزن

آیا شما هم شنیده‌اید که سرکه سیب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟

تنها مطالعه‌ای که به بررسی این نظریه پرداخت در ژاپن انجام شد. در این مطالعه، 175 فرد چاق و سالم که روزانه سرکه سیب یا آب دریافت می‌کردند به مدت 12 هفته در مطالعه شرکت کردند. در پایان مطالعه، کاهش وزن افرادی که سرکه سیب دریافت کرده بودند، کمی بیشتر بود. به طور میانگین، این افراد در طول یک دوره 3 ماهه، نیم تا یک کیلو کاهش وزن داشتند که پس از پایان مطالعه تمام آن برگشت.

محققان پیشنهاد می‌کنند که سرکه سیب بر ژن‌های خاصی که به شکستن چربی‌ها مرتبطند، تاثیر می‌گذارند. سرکه سیب فوائدی در کاهش و تنظیم وزن دارد، اما برای کاهش وزن هم‌چنان به رژیم غذایی و ورزش نیاز است.

سرکه سیب و قند خون

با‌این‌که سرکه سیب نمی‌تواند شما را لاغر کند، اما به نظر می‌رسد به کنترل قند خون و دیابت کمک کند. بعضی محققان معتقدند تاثیر سرکه سیب در کنترل قند خون مشابه بعضی درمان‌های دارویی می‌باشد. آن‌ها معقدند سرکه سیب، از هضم مقداری از نشاسته دریافتی ممانعت می‌کند.

البته تمام متخصصان با این نظریه موافق نیستند. در صورت ابتلا به گاستروپارازیس –یک عارضه متداول در دیابت که تخلیه نشاسته با کندی انجام می‌گیرد- باید مراقب بود، زیرا تحقیقات نشان می‌دهند سرکه سیب این مشکل را بدتر می‌کند. هم‌چنین نوشیدن سرکه، اگرچه رقیق شده در آب، میزان اسید را افزایش داده و بر کلیه و استخوان‌ها تاثیر می‌گذارد.

اگر دیابتی هستید، به هیچ عنوان سرکه سیب را جایگزین معالجات خود نکنید و در مورد استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب و هضم غذا

اگر شما همراه مواد غذایی نشاسته‌ای سرکه سیب مصرف کنید، نشاسته‌های هضم نشده باکتری‌های مفید موجود در دستگاه گوارش را تغذیه خواهند کرد.

سرکه سیب تصفیه نشده حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک و دیگر باکتری‌های مفید می‌باشد. هم‌چنین موجب تقویت سیستم ایمنی شده و در بعضی افراد به درمان یبوست کمک می‌کند.

نکاتی در مورد مصرف سرکه سیب

سرکه سیب را یک دفعه ننوشید. زیرا به دلیل اسیدی بودن به مینای دندان و مری آسیب می‌زند.
مقدار زیادی از سرکه سیب را ننوشید. 1 تا 2 قاشق غذا خوری از آن را در یک لیوان آب رقیق کنید و همراه وعده‌های غذایی 1 تا 2 بار در روز مصرف کنید.

منبع: WebMD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *